برای برخی، خطوط قرمز نظام بعد از خط بنفش قرار دارد!

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (دوشنبه، 27 اردیبهشت) گفت: مدتی است که از دستور اجرای برجام می‌گذرد و مردم شاهد رفتار متفاوتی هستند. ای کاش دولت به جای ناله در پرداخت یارانه به مردم کمی به مصیبت وارده از ناحیه برجام توجه می‌کرد.

 

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: شاهدیم که پیش بینی مقام معظم رهبری و نقد کارشناسی منتقدین درست بود و امروز آنچه که نبایستی اتفاق می‌افتاد، رقم خورد.

 

وی افزود: تعطیلی هسته‌‌ای از آب سنگین اراک تا جمع شدن سانتریفیوژها و از دست دادن امکانات تحقیق و توسعه از یک طرف و از طرفی دیگرذوق‌زدگی برخی آقایان در تصویب برجام و عبور از خطوط قرمز و ضعیف نشان دادن جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها برجامی را رقم زد که هیچ ضمانتی در آن وجود ندارد که متأسفانه به جای عذرخواهی از مردم طلبکارانه از نتایج نامشهود و غیرواقعی برجام سخن می‌گویند.

 

 

میر کاظمی تصریح کرد: به راستی چرا امروز عده‌ای برجامی را که نتایجی ندارد را پرنتیجه جلوه می‌‌دهند و آدم می ماند که آنها در کدام طرف بازی می‌کنند در زمین خودی یا دشمن؟ در هر صورت نفوذ همین است.

 

 نماینده مردم تهران با بیان اینکه تا کی می‌شود با گفتار درمانی کار کشور را معطل و حل مشکلات مردم را به تأخیر انداخت تصریح کرد: افرادی که عجولانه در تأیید برجام دست و پا می‌زدند و می گفتند از تأخیر برجام روزانه میلیون‌ها دلار زیان به کشور وارد می‌شود چرا امروز سکوت می‌کنند کجاست آن رگ غیرت ملی؟ چرا هزینه‌های تأخیر پسابرجام را محاسبه نمی‌کنند؟

 

وی خاطرنشان کرد: اینجاست که بایستی اعتراف کرد که برای برخی از خطوط قرمز نظام بعد از خط بنفش قرار دارد. آقای روحانی مردم هم کاملاً حس کرده‌اند که برجام جز سرابی بیش نبوده است.

 

میر کاظمی اظهار کرد: آقایان ظریف و عراقچی به نوعی و آقای سیف به نوعی دیگر به این موضوع اعتراف و به کلمه "هیچ" اشاره می‌کنند.

 

 نماینده مردم تهران، شهرری شمیرانات گفت: با قول‌های فراوانی که اروپاییان برای گشایش‌های اقتصادی داده‌اند طی سال‌های 82 تا 84 تعلیق داوطلبانه هسته‌ای در دوران اصلاحات رقم خورد. در آن زمان تیم مذاکرات نمایندگان هسته‌ای را آقایانی چون روانچی، خرازی، جهانگیری تشکیل می‌دادند که زیر نظر آقای ظریف به عنوان مسئول مذاکره‌کننده از طرف جنابعالی بودند.

 

وی افزود: در  صفحه 580 کتاب امنیت ملی و هسته‌ای قسمتی از نامه شما آمده است که در آنجا قید کرده‌اید ایران با برخی از اقدامات در زمینه شفافیت و اعتمادسازی به طور کامل اجرا کرده است.

 

میر کاظمی اظهار کرد: تاریخ تکرار می‌شود پس چرا عده‌ای از آن عبرت نمی‌گیرند و دوباره هزینه می کنند شما خوب می دانید برجام شما در گردابی گرفتار شده است و 80 درصد مشکلات اقتصادی کشور به داخل کشور بازمی‌گردد که شما به ناحق به برجام گره زدید.

 

 نماینده مردم تهران، شهرری شمیرانات ادامه داد: برجام نه تنها هیچ گونه منفعت قابل توجهی نداشته بلکه با انتظار طولانی و با گذشت 3 سال فعال اقتصادی را معطل و رکود و مشکلات فراوان اقتصادی را برای مردم به همراه داشته است که از جمله آنها افزایش بیکاری و کاهش درآمد خانوارها است.

 

وی گفت: آقای روحانی هزینه‌های جاری شما تا اواسط سال جاری به 470 هزار میلیارد تومان شده در حالی که در 8 سال گذشته هزینه‌های جاری دولت قبل 470 میلیارد تومان بود.