نخست وزیر هند تهران می‌آید

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور از سفر دو روزه نخست وزیر هند به تهران خبر داد.

وی افزود: نخست‌وزیر هند را در این سفر دو روزه، یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراهی می کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در جریان این سفر، چندین سند همکاری میان تهران - دهلی نو به امضا خواهد رسید، اضافه کرد: امضای این اسناد، روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور را تعمیق و شتاب خواهد بخشید.

اسماعیلی با اشاره به روابط دیرینه و خوب ایران و هند، به تشریح فرصت‌های گسترده فراروی دو کشور بویژه در دوره پسابرجام در عمده حوزه ها پرداخت و اظهار داشت: اسناد و موافقتنامه هایی که قرار است در جریان سفر نخست وزیر هند به تهران امضا شود، عمدتا در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری افزود: سفر 'ناریندرا مودی' به تهران و امضای این اسناد همکاری، فصل نوینی از روند رو به رشد همکاری های تهران - دهلی نو را در ابعاد مختلف رقم خواهد زد.

اسماعیلی اظهار داشت: دیدار و گفتگو با رییس جمهوری و مقامات ارشد نظام در برنامه سفر رسمی نخست وزیر هند به تهران گنجانده شده است و انتظار می رود در جریان دیدار وی و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.