فرصت اعتراض به اعتبارنامه ها در صحن مجلس/ اعتراضی نمی شود

گروه سیاسی- مهرداد لاهوتی منتخب لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه شیوه بررسی اعتبار نامه منتخبان مجلس تغییر کرده، گفت: آئین نامه مربوط به اعتبار نامه منتخبان مجلس تکمیل و روند بررسی اعتبارنامه در مجلس بهتر و راحت تر شد.

وی افزود: با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، شعب بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس، فقط مدارک و اسنادی را بررسی می کنند که این اسناد و مدارک قبلا توسط شورای نگهبان بررسی نشده باشد.

این نماینده سابق مجلس اضافه کرد: به همین دلیل کار بررسی اعتبار نامه منتخبان در مجلس خیلی سریع انجام شد و اعتراضی به هیچ یک از اعتبارنامه ها نشد.

لاهوتی با بیان اینکه البته اعتراض نشدن به اعتبارنامه ها در شعب، به معنای تائید اعتبارنامه ها نیست، افزود: چرا که گزارش شعب در خصوص این اعتبارنامه ها در صحن مجلس مطرح می شود و اگر اعتراضی به اعتبار نامه ای باشد،  می توان در صحن مجلس مطرح کرد.

وی افزود: اگر در صحن مجلس به اعتبار نامه ای اعتراض شود، آن اعتبار نامه برای بررسی به کمیسیون تحقیق مجلس می رود و در غیر این صورت، به تصویب مجلس می رسد و فرد منتخب به مدت چهار سال نماینده می شود.

 منتخب لنگرود در مجلس گفت: به نظر نمی رسد که اعتبارنامه منتخبی مورد اعتراض واقع شود و همه اعتبار نامه ها به تائید و تصویب می رسد.

از صبح امروز سه شنبه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دهم در صحن مجلس آغاز شد.

اعتبار نامه تک تک نمایندگان باید در صحن مجلس مطرح و به تصویب برسد.