رهبر: از فردا کارم را در کمیته امداد شروع می کنم

گروه سیاسی- فاطمه رهبر نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با حکم پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، به عنوان معاون حمایت و سلامت خانواده در این نهاد انقلابی منصوب شد.

به گزارش افکار نیوز،صبح فردا دوشنبه جلسه معارفه وی برگزار می شود. این برای نخستین بار است که یک مدیر زن در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشغول فعالیت می‌شود.

رهبر در گفتگویی کوتاه با خبرنگار افکار نیوز ضمن تائید مسئولیت خود در این نهاد، گفت که از فردا دوشنبه کار خود را در این نهاد آغاز می کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار برنامه هایی دارد، افزود: سرکشی به زنان بی سرپرست و بد سرپرست، بیمه و تامین شغل مناسب از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هفتم، هشتم و نهم بود.

وی رئیس فراکسیون زنان مجلس، نائب رئیس کمیسیون اصل 90  و عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس هم بود.

 

شرح وظایف معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد

1- مطالعه و بررسی جهت شناخت انواع محرومیت ها و شناسایی محرومین وطبقه بندی آن ها به منظور ارایه  ی   خدمات هدفمند ، زمان  دار و تک خدمتی به محرومان و مددجویان .

2- بررسی، تهیه، تنظیم و تدوین پیش  نویس راهبردها، خط مشی  ها وبرنامه  های  مربوط به شناخت نیازمندان، مددجویان دایمی  و فصلی و نیز احصای شیوه  های مناسب بیمه  گری و ارایه  ی خدمات بهداشتی و درمانی به آن  ها و ارایه جهت تایید وتصویب مراجع ذی  ربط و نظارت بر حسن اجرای آن  ها.

3- تهیه، تدوین و تنظیم پیش نویس برنامه  های بلندمدت، میان  مدت وکوتاه  مدت درخصوص برقراری و ارایه  ی خدمات حمایتی، درمانی و بیمه  یی ومشاوره  ی اولیه به افراد مورد حمایت امداد امام و ارایه  ی آن  ها به مراجع ذی  صلاح جهت تأیید و تصویب و نظارت بر حسن اجرای آن  ها.

4- تهیه، تنظیم  وتدوین پیش نویس آیین نامه  ها، دستورالعمل  ها وشیوه های مربوط به خدمات مددکاری،حمایت های بیمه  یی و غیر بیمه  یی به مددجویان و اقشار نیازمند وارایه جهت تصویب مراجع ذی  ربط و نظارت بر اجرای صحیح و دقیق آن  ها.

5- برنامه  ریزی  به منظور تهیه  وتنظیم پیش نویس  ضوابط و معیارهای مربوط به پرداخت خدمات حمایتی و معیشتی مورد نیاز مددجویان و ارایه جهت تصویب مراجع ذی  ربط و نظارت بر حسن اجرای صحیح آن  ها.

6- برنامه  ریزی ونظارت بر ارایه  ی خدمات حمایتی خاص که به امداد امام واگذار می  گردد.

7- برنامه  ریزی،نظارت،هماهنگی  وسامان  دهی امورمربوط به پذیرش ، تحقیقات و ورودی  های مددجویان امداد امام.

8- ایجاد تعامل و هماهنگی با مراکز دولتی و غیر دولتی به منظور استفاده از امکانات و منابع آن ها برای ارایه  ی خدمات حمایتی، بهداشتی و درمانی به اقشار نیازمند و مددجویان فصلی و دایمی.

9- همکاری و هماهنگی با معاونت  های ذی  ربط در خصوص تأمین و تجهیز منابع و امکانات لازم برای رفع نیازهای مددجویان به ویژه ازطریق جلب مشارکت خیرین وخیریه ها.

10- انجام بررسی  ومطالعات  لازم دررابطه با طراحی واجرای طرح  های نیازسنجی برای کلیه  ی مددجویان  مورد حمایت درزمینه  های معیشتی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، اشتغال،مسکن،امورحقوقی و قضایی و سایر خدمات حمایتی و توانمند سازی با همکاری و هماهنگی واحدهای ذی  ربط جهت اولویت بندی نیازها واقدام برای تأمین و رفع به موقع نیازهای اولویت  بندی شده  ی آنان.

11- برنامه ریزی جهت ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مربوط دررابطه با شناخت مددجویان و نیازمندان و روزآمد نمودن آن ها در راستای   فراهم  آوردن امکان ارایه  ی   خدمات مورد نیاز با هماهنگی وهمکاری مرکز برنامه-ریزی   و فناوری اطلاعات.

12- همکاری ومشارکت درطراحی و اجرا و تهیه و تنظیم سازوکارها و سامانه های مناسب ارزیابی عملکرد و سنجش بهروری واحدهای استانی امداد   امام در ارتباط با امور حمایتی، بهداشتی و درمانی و ارایه  ی گزارش  های لازم و استفاده از آن  ها در برنامه ریزی، توسعه و بهکرد و حفظ پویایی مدیریت و انجام صحیح و دقیق امور مربوط .

13- ارتباط مستمر با مراکز آموزشی و پژوهشی به منظور آگاهی از آخرین یافته های مربوط به نحوه  ی شناسایی محرومین و ارایه  ی خدمات لازم به آن ها و نیز همکای با مراکز مزبور در رابطه با تهیه و تدوین برنامه های مطالعاتی و آموزشی مورد نیاز .

14- شناسایی معضلات و مشکلات واحدهای متولی امور خدمات حمایتی و سلامت خانواده در حوزه  ه  ی ستادی و واحدهای استانی جهت رفع به موقع آن ها در راستای تحقق اهداف و دستیابی به نتایج مورد انتظار در آن ها .

 

15- بررسی و تنظیم راهکارها و برنامه های مؤثر جلب همکاری و تعامل و توسعه  ی ارتباطات و همکاری های معاونت با مراجع و سطوح بالاتر و هم تراز هم چنین سازمان ها و نهادهای ذی  ربط در محیط پیرامونی .

16- انجام امورمالی و خدمات پشتیبانی در چارچوب اختیارات مفوضه و دستور العمل های صادره با هماهنگی و همکاری واحدهای ذی  ربط .

17- حضورسازمان یافته درنهادهای مدیریتی جمعی مربوط(شوراها،هیأت  ها،کمیسیون  هاو...) حسب مورد و مرتبط با مأموریت ها و مسؤولیت های معاونت و با تصمیم و دستور مراجع مافوق سازمانی.

18- برنامه  ریزی جهت فراهم آوردن،ارایه وتأمین خدمات حمایتی برای مددجویان و اقشارنیازمند به منظور مقابله با مشکلات ، بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی .

19- تشکیل، راه اندازی، سازمان  دهی دبیرخانه  ی ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه، ابلاغ مصوبات دبیرخانه و نظارت بر اجرای تصمیمات متخذه توسط معاونت ها و واحدهای اجرایی امداد امام.

20- تهیه و تنظیم بودجه  ی معاونت در چارچوب ضوابط والزامات بودجه  یی مصوب و دفاع از بودجه  ی پیشنهادی در مراجع ذی ربط .

21- بررسی و تعیین نیازهای آموزشی ، پژوهشی ، بودجه  یی ،تشکیلاتی ،آماری ، فناوری ، ملزومات اداری و موارد مشابه و اعلام به حوزه های ذی  ربط .

22- انجام سایر وظایف و مأموریت  هایی که به موجب قوانین ومقررات و نیز مصوبات شورای مرکزی در زمینه  ی امور حمایتی، بهداشتی، درمانی و بیمه  یی به معاونت واگذار می  شود .