سیاستمداری که دل هوادارانش را هم زده است!

گروه سیاسی- فارغ از حب و بغض های جناحی این موضوع اثبات شده است که دستاوردهای برجام تنها تبلیغات تیم اقتصادی دولت بوده و عملاً نه تمایلی برای سرمایه گذاری در ایران وجود داشته و نه اینکه آمریکایی ها در پشت ماجرا چنین مجوزی را صادر کرده اند.

به گزارش افکارنیوز، رفت و آمد هیات های اروپایی جز امضای چند برگ کاغذ و لبخندهایی از سر اجبار رو به قاب دوربین نتیجه دیگری در بر نداشته. در حوزه سیاست داخلی نیز دولت یازدهم نتوانست انتظارات رای دهندگانش را برآورده کند.

تاجایی که این روزها مصاحبه های وزیر ارشاد درباره دلایل لغو کنسرت ها به سوژه ای برای طنزپردازان شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در چنین شرایطی این موضوع محتمل است که حتی برخی از هواداران دیروز دولت هم از حسن روحانی بخواهند دیگر در انتخابات شرکت نکند.

صادق زیباکلام که پیش از این از هواداران حسن روحانی محسوب می شد به رئیس جمهور توصیه کرده مثل یک قهرمان و در دوران اوج خود از قدرت کناره بگیرد و از چهره های محبوتری برای رقابت با احمدی نژاد استفاده کند. با فاصله گرفتن صادق زیباکلام و پیشتر از آن حسین دهباشی به نظر می رسد تیم تبلیغاتی حسن روحانی در صورت شرکت در انتخابات سال 96 کار دشواری برای متقاعد کردن رای دهندگان پیش رو داشته باشد.

ممکن است اصلاح طلبان اینبار هم مجبور باشند از او حمایت کنند چرا که به گفته سعید حجاریان جز او کسی را ندارند اما این که بدنه رای اصلاح طلبان نیز به این خواست تمکین کنند همچنان در هاله ای از ابهام قفرار دارد. علاوه بر همه این ها باید احتمال رد صلاحیت روحانی در انتخابات پیش رو را نیز در نظر گرفت. رخدادی که هرچند بی سابقه است اما با توجه به برخی موضعگیری های رئیس جمهور بعید هم به نظر نمی رسد.