اعضای ۵ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دهم تغییر کرد

نمایندگان معترض مجلس دهم به عملکرد شعب ۱۵ گانه روز گذشته (چهارشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها تصمیماتی برای تغییر در لیست اسامی برخی کمیسیون‌ها گرفته شد.

در همین زمینه، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در ترکیب اعضای کمیسون‌های تخصصی مجلس، گفت: با توجه به تعداد کم اعضای کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی و قضایی، اعضای هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند تا کمیسیون‌های تخصصی خود را برای عضویت در کمیسیون‌های ذکرشده تغییر دهند تا مشکل کمیِ تعداد این کمیسیون‌ها مرتفع شود.

وی افزود: اعضای هیأت رئیسه تصمیم گرفتند تا آن تعداد از اعضاء که در کمیسیون‌هایی عضویت دارند که متقاضی برای آنها زیاد است، کمیسیون‌های خود را تغییر داده و در یکی از کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی، عضویت پیدا کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین 3 نفر از نمایندگان شامل آقایان ذوالقدر، احمد آزادی‌خواه و طباطبایی‌نژاد با درخواست رئیس مجلس پذیرفتند تا کمیسیون‌های تخصصی خود را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس تغییر دهند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: بر اساس تغییرات ایجاد شده در کمیسیون آموزش مجلس 2 نفر از اعضاء جای خود را به متقاضیان دادند. در کمیسیون اقتصاد نیز برای 2 نفر از متقاضیان این ظرفیت ایجاد شد تا در کمیسیون عضویت پیدا کنند. به همین ترتیب برای کمیسیون‌های صنایع و امنیت ملی نیز در هر کمیسیون برای پذیرش یک نفر و در کمیسیون‌ اجتماعی نیز برای 2 نفر ظرفیت فراهم شد.

براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، طبق تغییرات صورت‌گرفته محمدرضا نجفی در کمیسیون صنایع جایگزین ذوالقدر شده و در کمیسیون امنیت ملی نیز نانواکناری جایگزین محمد آشوری تازیانی شده است.