آن مردی که همه چیز را گردنش می اندازید، سه سال است که رفته!

گروه سیاسی- این رسانه ها غالباً در توجیه بی تفاوتی مسئولان دولتی نسبت به دریافت فیش های حقوقی چند ده میلیونی توسط مدیرانشان تلاش کرده اند با یک تکنیک ثابت که از فرط تَکرار اعتبارش را میان مردم کوچه و بازار از دست داده در ماستمالیزاسیون موضوع با دولت شریک شوند.

به گزارش افکارنیوز، "آنهایی که این روزها بر طبل رسوایی فیش های چند ده میلیونی و وام های چند صد میلیونی مدیران دولت روحانی می کوبند در زمان فسادهای میلیاردی دولت احمدی نژاد کجا بودند؟!!" این خلاصه و چکیده تمام توجیه و استدلالی است که رسانه های مدعی آزادی بیان و مبارزه با فساد در چند روز گذشته از زبان اطرافیان دولت و یا مدیران دولت اصلاحات بیرون کشیده و در صفحات کاغذی و مجازی خود درج کرده اند. تلاش برای درگیر کردن افکار عمومی در فساد های میلیاردی رخ داده در دولت سابق برای لاپوشانی حقوق های نجومی مدیران دولت فعلی.

مدیرمسئول روزنامه افراطی آفتاب یزد در سرمقاله ای که به این موضوع اختصاص داده رئیس جمهور را مورد سوال قرار داده که چرا در برابر منتقدانش منفعلانه برخورد می کند. منصور مظفری نوشته است: "اکنون این پرسش بدیهی و روشن مطرح است که چرا رئیس جمهور شنبه شب منفعل بود و در سخنرانی خود نکته تازه ای برای بیان نداشت" مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد سپس در استدلالی عجیب مدعی شده است که:"دلواپسانی که فیش های حقوقی را منتشر می کنند نیک می دانند که منشاء حقوق های میلیونی این دولت نیست! آنان در واقع یک بداخلاقی سیاسی به راه انداخته اند.

درواقع وقتی نظارت مریض شده چنین فسادی شکل گرفته است و ضعف نظارت نیز ریشه ای است و صرفاً مربوط به این دولت نیست!" این استدلال ضعیف از چند جهت معیوب است نخست انکه منشاء فیش های حقوقی همان دولتی است که ان ها را پرداخت می کند و دولت فعلی اگر با نظام پرداخت برای مدیرانش مشکلی داشت که نشان داده ندارد سه سال فرصت داشت تا این مشکل را برطرف کند اما ظاهراً این موضوع برای دولت فعلی اهمیت نداشته است. دوم آنکه یکی از نشانه های نظارت بیمار وجود رسانه هایی است که از رئیس دولت می خواهند به جای پاسخگوی به افکار عمومی چنان بر منتقدان بتازد که به قول مدیرمسئول آفتاب یزد مانند رقابت های انتخاباتی سال 92 ورق را برگرداند!

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی حتی پا را فراتر از این گذاشته و در گفت وگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا مدعی شده است که: "فکر نمی‌کنم در این دولت و در این سه سال برخی حقوق‌ها این‌چنین افزایش چشمگیری یافته باشد،  عمده اینها میراث قبلی‌هاست. در دولت قبل هم مطالبی راجع به حقوق‌های غیرطبیعی برخی افراد مطالبی منتشر می‌شد اما کسانی که آن روزها از آن دولت  حمایت می‌کردند دلواپس این مسائل نبودند." اینجا است که باید گفت آقای کرباسچی؟ دوست عزیز؟ دولت سابق و آن مردی که می شد همه چیز را گردنش انداخت  الان دیگر سه سال است که رفته !!! یعنی دولت مورد حمایت جنابعالی در این سه سال حتی زحمت کنترل حقوق و دریافتی مدیرانش را هم به خودش نداده؟ در این صورت پس چطور انتظار داشتید بتواند با فسادهای میلیاردی مبارزه کند؟ یا آن ادعای مبارزه با فساد از اساس کذب بوده و دولت چنین سودایی در سر نداشته و یا اینکه طاهراً از جای اشتباهی موضوع را شروع کرده اند.

اینکه مدام همه چیز را گردن دولت سابق که به گفته شما مورد حمایت اصولگرایان بوده بیندازیم تا کی می تواند توجیه کننده بی توجهی های ناشی از ضعف مدیریت و نظارت در این دولت باشد؟ تا این لحظه فقط صالحی امیری رییس کتابخانه ملی ایران حاضر شده فیش حقوقی اش را منتشر کند . راستی واقعاً اگر حساب دیگر دولتی ها پاک است چرا شروع نمی کنند؟ بسم الله این گوی و این میدان. اگر هم رسانه های نزدیک به خودتان نمی توانند چنین کاری انجام دهند "سایت افکارنیوز" با کمال میل حاضر است این فضا را در اختیارتان بگذارد.