پایگاه اینترنتی پست گازتا به انتشار مقاله‌ای نوشته "کیث روفوس،" نماینده حوزه انتخابیه دوازدهم پنسیلوانیا از حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، پرداخت که مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران به شکلی تدوین شده است که آمریکا و اسرائیل را در برابر عهدشکنی این کشور آسیب‌پذیر می‌کند.

 
در ادامه این مقاله به فریبکاری و داستان‌پردازی "بن رودز،" معاون مشاور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اشاره شده و آمده است: رودز استاد خلق داستان‌های هیجان‌انگیز است و با همین حربه کابینه اوباما موفق شد مردم آمریکا را فریب دهد و کاری کنند تا افکار عمومی و کنگره این کشور نسبت به مزایای امضای توافق هسته‌ای با ایران دیدگاهی مثبت داشته باشند.
 
کیث روفوس در ادامه این مقاله مدعی شد: کابینه اوباما حتی مضمون مذاکرات با مقامات در اصطلاح "میانه‌روی" ایران را نیز جعل کرد. هیات مذاکره‌کننده آمریکایی تظاهر کردند طرف مذاکره آنها همین سیاست‌مداران میانه‌رو هستند، حال آنکه هیچ اشاره‌ای به آن دسته از سیاستمدارانی که خواستار نابودی آمریکا و اسرائیل هستند، نشد. همین سیاستمداران بودند که به تعهدات پیشین خود درباره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای پایبند نبودند و دلیلی نداشت حالا آمریکا به آنها اعتماد کند. کابینه اوباما اینگونه به افکار عمومی القا کرد که درمورد فعالیت هسته‌ای ایران، فقط 2 راه حل پیش روی آنها قرار دارد؛ صلح که فقط با توافق هسته‌ای ممکن می‌شود و یا جنگ قریب‌الوقوع.
 
کیث روفوس در ادامه ادعایش گفت: همین اظهارات گمراه‌کننده مقامات کاخ سفید می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. در 4 ماه زمان سپری شده از اجرایی شدن برجام نشان داد ایران مواضعش را در قبال آمریکا و متحدان واشینگتن تغییر نداده است بطوریکه همچنان شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" آنها به گوش میرسد. توافق هسته‌ای به ایران جسارت بیشتری داد تا به اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌های خشونت‌آمیز خود ادامه دهد. چندی پیش یک فرمانده ارشد نظامی ایران اعلام کرد این کشور قادر است در مدت زمان کوتاهی اسرائیل را از صفحه روزگار محو کند. وی در این باره گفت ایران می‌تواند در کمتر از 8 دقیقه رژیم صهیونیستی را نابود کند. 
دو هفته پیش نیز ایران موشک هدایت شونده میان‌بُردی را با موفقیت آزمایش کرد که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است. این موشک می‌تواند تا اسرائیل برسد.
 
در ادامه این گزارش ادعا شده است: ایران در چهار ماه گذشته دست‌کم دو موشک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را مورد آزمایش قرار داده است که قادر هستند اهدافی را در آمریکا مورد حمله قرار دهند. آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، در سخنانی نگرانی آمریکا از آزمایش موشکی ایران را به سخره گرفت و تاکید کرد ایران به ازمایش موشکی خود ادامه می‌دهد و آمریکا نیز نمی‌توان هیچ غلطی کند.
 
 نیروهای ایرانی در ماه ژانویه (دی 94) تفنگداران آمریکایی را که به اشتباه وارد آب‌های خلیج فارس تحت مالکیت ایران شده بودند، دستگیر کردند. از این تفنگداران عکس‌هایی منتشر شد که آنها را زانو زده با دستانی که پشت سرشان قلاب کرده بودند، نشان می‌داد. موضوع شرم آور این است که "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، از آنچه اقدام مناسب و سریع مقامات ایرانی خوانده بود تقدیر کرد. تفنگداران نیز پس از 15 ساعت بازداشت، آزاد شدند.
 
کیث روفوس مدعی شد: نکته دیگر بی‌توجهی ایران به نقض حقوق بشر در این کشور است. توافق هسته‌ای هیچ اقدام مثبتی در زمینه بهبود حقوق بشر ایران انجام نداد و در این زمینه نقص بزرگی دارد. با توجه به اینکه رفتار سیاسی ایران هیچ تغییری نکرده است وحتی این کشور به عنوان بزرگترین حامی تروریست در جهان شناخته می‌شود، شکی باقی نمی‌ماند که باید اجرای برجام متوقف شود و توافق هسته‌ای را ملغی اعلام کرد. باتوجه به ماه‌های پایانی حضور اوباما در کاخ سفید، فرصت اندکی باقیمانده تا او و کابینه‌اش چشم خود را به روی حقایق باز کنند.