جزئیات حادثه پالایشگاه ماهشهر از زبان نماینده این شهر

گروه سیاسی- علی گل مرادی نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آتش سوزی در مخزن پالایشگاه پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گفت: این آتش سوزی در ساعت 17:30 روز چهارشنبه شروع و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات اولیه آتش سوزی در 2 مخزن A    و C روی داد، افزود: آتش سوزی به برج هشت هزار و یک که 122 متر طول دارد و بلندترین برج خاورمیانه در صنعت پتروشیمی است، سرایت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این مخازن هر کدام 25 هزار تن ظرفیت دارد، افزود: مواد این مخازن نفتا بوده که در پی این آتش سوزی خسارات هایی به بار آمده اما میزان این خسارات فعلا مشخص نیست.

گل مرادی با بیان اینکه آتش سوزی در برج هشت هزار و یک و مخزن A   در صبح روز پنج شنبه کنترل و مهار شده، تصریح کرد: اما در مخزن C آتش سوزی همچنان ادامه دارد و مواد آن در حال سوختن است که این مواد باید تا انتها بسوزد و آتش مهار شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده آتش تا ظهر روز شنبه ادامه داشته باشد، گفت: برای مهار آتش باید از فوم و یا کف آتش نشانی بهره گرفت که با توجه به حرارت بالا و حجم زیاد آتش، امکان این کار نیست.

نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی اضافه کرد: بعد از وقوع آتش سوزی بیژن زنگنه وزیر نفت ساعت  ساعت 12 بامداد پنج شنبه در محل حضور یافت ضمن اینکه استاندار خوزستان نیز در منطقه حضور داشت.

گل مرادی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس پیگیر این حادثه و علل و عوال وقوع این آتش سوزی است، گفت: بعد از وقوع این حادثه اینجانب از طرف کمیسیون ماموریت یافتم تا گزارشی تهیه و به کمیسیون تقدیم کنم.

وی افزود: باید با کار کارشناسی و بررسی علل و عوامل حادثه از وقوع اتفاقات مشابهه جلوگیری شود.

نماینده کمیسیون انرژی مجلس در پیگیری این آتش سوزی در خصوص علل وقوع این آتش سوزی تاکید کرد: علت آتش سوزی بعد از پایان بررسی های کارشناسی بیان می شود و در حال حاضر نباید اظهار نظر غیر کارشناسی داشت.