تزیپی لیونی در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:  فرصت‌هایی پیش آمده است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد. عربستان و دیگر کشورهای عربی میانه‌رو با حزب‌الله همچون دشمن رفتار می‌کنند و هم‌اکنون راهی در برابر اسرائیل برای ائتلاف با این کشورها باز شده است.

لیونی که هم‌اکنون عضو پارلمان رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: «اسرائیل پیش از ائتلاف با کشورهای عرب میانه‌رو باید با فلسطینی‌ها به توافقاتی برسد، ولی این توافقات نباید امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد.»

لیونی خاطر نشان کرد: «حزب‌الله و نصرالله دشمنان اسرائیل هستند و موشک‌های بسیاری در اختیار دارند ولی حزب‌الله به همراه روسیه و متحدانش گرفتار بحران سوریه است و مقابله با اسرائیل را در صدر اولویت‌های خود قرار نداده است.»

لیونی گفت: «چرا ما در اسرائیل هرگاه که نصرالله سخنرانی می‌کند، خود را می‌بازیم و این همه جار‌و‌جنجال به راه می‌اندازیم، در حالی که فقط نهادهایی مانند بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) و دیگر سرویس‌های تحلیلی و مطالعاتی باید به بررسی سخنان نصرالله بپردازند و نباید با سخنانش منفعلانه برخورد کرد.»

لیونی افزود: «ما باید آماده باشیم و ارتش و جامعه اسرائیل را برای رویارویی آتی آماده کنیم تا مسائلی که در جنگ دوم لبنان (سال 2006) اتفاق افتاد، تکرار نشود.»

لیونی خاطر نشان کرد: «اسرائیل به جای اینکه در میدان مقابله با حزب‌الله تنها باشد، باید از فرصت‌های بسیار ارزشمندی که پیش آمده است، استفاده کند. ما باید به آنچه که امروز سعودی‌ها و دیگران درباره حزب‌الله می‌گویند، گوش بدهیم. آنها حزب‌الله را گروهی تروریستی خوانده‌اند و ما باید با آنها برای دور کردن خطر حزب‌الله و ایران از خود همکاری کنیم.»