زنگنه در اولویت استیضاح/ استیضاح فانی انحرافی است

گروه سیاسی- محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به موضوع استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح این استیضاح یک بحث انحرافی و برای جلوگیری از استیضاح دیگر وزراست.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان حامی دولت این استیضاح را مطرح کردند، افزود: اگر قرار است استیضاحی در مجلس انجام شود، وزرای اقتصادی باید در اولویت باشند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس  اضافه کرد: برخی از اعضای قراکسیون امید مجلس این استیضاح را مطرح کردند تا ذهن نمایندگان از استیضاح های با اولویت منحرف شود.

ابطحی با بیان اینکه من به استیضاح فانی خوشبین نیستم، افزود: سوء تدبیر، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، کسادی کسب و کار مردم و نقض برجام به وزرای اقتصادی بر می گردد نه وزارت آموزش و پرورش.

وی افزود: اگر قرار باشد وزیری استیضاح شود وزرای اقتصادی بخصوص بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد  در معرض استیضاح قرار دارند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: نمایندگان بر روی این قراردادها حرف و انتقاد دارند و معتقدند که منافع ملی را بر باد می دهد.

ابطحی افزود: نمایندگان از عملکرد وزیر نفت رضایت ندارند و به نظر من وی در اولویت استیضاح قرار دارد.


علیرضا تهرانی