شایعه استیضاح پنج وزیر در مجلس

گروه سیاسی-  بعد از انتشار خبر « سه استیضاح در سه ماهه اول فعالیت مجلس دهم/ 48 ماه با 48 استیضاح؟»، در خروجی این سایت در روز گذشته، خبرنگار ما در راهروهای مجلس شنیده شایعه استیضاح پنج وزیر در مجلس مطرح است.

در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس به انتشار این خبر در افکارنیوز واکنش نشان داد و گفت: در بین نمایندگان زمزمه استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار استیضاح سه وزیر تعاون، اقتصاد و آموزش و پرورش مطرح است.

وی افزود: هنوز هیچ یک از این استیضاح ها جدی نیست اما بیش از هر وزیری، ربیعی وزیر تعاون در معرض استیضاح قرار دارد.

این نماینده گفت: طراحان استیضاح وزیر تعاون از فراکسیون امید مجلس هستند که می گویند حدود 80 امضا برای این استیضاح دارند.

وی افزود: چون به نظر می رسد با ترکیب فعلی مجلس و لابی افراد، استیضاح رای نمی آورد، به همین دلیل این طرح ها جدی نیست و در حد زمزمه در مجلس شنیده می شود.

استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در مجلس مطرح شد.

افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف و عدم برخورد وزیر اقتصاد با مدیران متخلف به رغم اطلاع از این موضوع از یک سال قبل، انتصابات در شستا بعنوان زیر مجموعه وزارت تعاون و مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان در خصوص وزارت آموزش و پرورش دلایل استیضاح این سه وزیر ذکر شد.


علیرضا تهرانی