وبسایت الگماینر در گزارشی به تحقیر آمریکا از سوی تهران پرداخت.

بر این اساس، "هارولد رود" – کارشناس مسائل خاورمیانه و تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا – مدعی شد: اتهامات اخیر مقامات ارشد ایران درباره نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا، بازی همیشگی این کشور برای به تمسخر گرفتن واشینگتن است. رود کارشناس فرهنگ اسلامی است و به مدت 28 سال تحلیلگر پنتاگون بوده است. 

 

الگماینر: تحقیر بی‌پایان واشینگتن در مقابل تهران؛ از تسخیر سفارت تا توافق هسته‌ای+تصاویر

 

در ادامه این مطلب آمده است: حسین امیرعبداللهیان، مشاور سخنگوی مجلس ایران می‌گوید: تهران با تمامی کشورها صادق است؛ اما آمریکا به تعهدات خود مانند گذشته پشت پا می‌زند. این اقدام همیشگی واشینگتن است. پیشتر حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرده بود در صورتی که مقامات آمریکا به برجام پایبند نباشند، تهران از توافق هسته‌ای کنار می‌کشد.

 

هارولد رود در این باره مدعی است: بدون شناخت از فرهنگ ایران، غیرممکن است که بدانیم چه چیز در حال روی دادن است. مذاکرات با ایران به نتیجه‌ای رسید که از دید ما بی‌معنی است. این مذاکرات نتیجه‌ای جز آنچه آنها می‌خواستند نداشت. وی در ادامه لفاظی‌های خود، درباره فرهنگ مردم خاورمیانه گفت: در خاورمیانه هیچ کس مسئولیت کار خودش را نمی‌پذیرد و آن را بر گردن دیگران می‌اندازد. آنها همیشه دیگران را متهم می‌کنند. مشکل اصلی اینجاست که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و جان کری، وزیر خارجه به صورت عمدی یا سهوی از شناخت ایران و فرهنگ این کشور امتناع می‌کنند. از منظر ایرانی‌ها توافق (هسته‌ای) یعنی هیچ چیز، مگر آنکه این توافق راهی برای تحقیر آمریکا برای رسیدن به خواسته‌های تهران باشد. همانطور که ایران همینک این کار را دائماً تکرار می‌کند. 

 

الگماینر: تحقیر بی‌پایان واشینگتن در مقابل تهران؛ از تسخیر سفارت تا توافق هسته‌ای+تصاویر

 

این تحلیلگر آمریکایی در دهه 70 میلادی در دانشگاه مشهد تحصیل کرده و به زبان فارسی مسلط است. وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران، دستگیری 444 روزه کارکنان سفارت آمریکا در تهران را نمونه‌ای از رفتار ایرانیان دانست. وی مدعی شد: دانشجویانی که سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) را تسخیر کردند، احساس کردند که بخشی از آمریکا را بدست آورده‌اند. هنگامی که آمریکا وارد مذاکره با تهران شد، آنها شروع به تحقیر واشینگتن کردند. هر زمانی که آمریکا وارد مذاکره با ایران شد این تحقیرها با شدت بیشتری انجام شد. تهران در خاورمیانه طوری وانمود می‌کند که آمریکا ضعیف است و نمی‌تواند امور منطقه را کنترل کند. 

 

الگماینر: تحقیر بی‌پایان واشینگتن در مقابل تهران؛ از تسخیر سفارت تا توافق هسته‌ای+تصاویر

 

رود برای تایید گفتارش به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران همزمان با سوگند ریاست جمهوری رونالد ریگان، رییس جمهور وقت آمریکا اشاره کرد. (آزاد نشدن کارکنان لانه جاسوسی در ایران باعث شکست جیمی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا در مقابل ریگان شد). زندانیان آمریکایی در ایران دقیقاً زمانی که ریگان دست خود را برای سوگند ریاست جمهوری بالا برده بود، آسمان ایران را ترک کردند. اما چرا ایرانی‌ها این کار را کردند؟ زیرا ایرانی‌‌ها نگران اقدامات بعدی ریگان بودند. 

وی در پایان با تاکید بر ادعاهای گستاخانه خود، مدعی شد: بدون دانستن وقایع گذشته، همان اتفاق برای اوباما و کری در توافق هسته‌ای رخ داد. مقامات ایرانی دولت آمریکا را به بازی گرفتند و آنها را دائماً مورد تمسخر قرار می‌دهند.

 

الگماینر: تحقیر بی‌پایان واشینگتن در مقابل تهران؛ از تسخیر سفارت تا توافق هسته‌ای+تصاویر