آقای مطهری بهانه به دست دشمن داد/سوگواری برای رفتن اوباما!

پایگاه خبری العربیه انگلیسی (alarabiya) با انتشار گزارشی ضمن استناد به اظهارات علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، از ابراز تاسف و تاثر ایران به خاطر پایان دوره ریاست جمهوری اوباما سخن به میان آورده است!

 

در این گزارش که تحت عنوان "ایران به خاطر رفتن اوباما ابراز تاسف و تاثر کرد" منتشر شده، آمده است: «برخی به خاطر پایان دوره ریاست جمهوری پرزیدنت باراک اوباما اندوهگین خواهند شد چرا که هر کسی که جانشین او شود -چه کلینتون باشد و چه ترامپ- "صبر استراتژیک" نخواهد داشت؛ اصطلاحی عجیب و غریب که توسط دولت اوباما ابداع شده است.

 

اوباما ممکن است در دوره ریاست جمهوری خود نسبت به هر چیزی مردد بوده باشد اما درباره تمایل به سمت ایران هیچ تردیدی نکرده است. او اشتیاق شدیدی به امضای یک توافق هسته ای با ایران و پایان دادن به انزوای بین المللی آن داشته است؛ کشوری که اقدامات آن خارج از مشروعیت بین المللی است. اوباما با وجود تمامی مخالفت های داخلی و بین المللی سرانجام این کار را انجام داد. توافق هسته ای در جولای سال 2015 به امضا رسید و پس از سال ها شاهد انتشار تصاویر زیادی از وزیر امور خارجه آمریکا جان کری در کنار همتای شاد و مسرور ایرانی او محمد جواد ظریف بودیم.»

 

در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات علی مطهری آمده است: «به نظر می رسد برخی از سیاستمداران ایرانی اکنون شروع به درک این موضوع کرده اند که با تمام شدن دوره ریاست جمهوری اوباما چه موقعیت استراتژیکی را از دست خواهند داد به ویژه اینکه حتی کلینتون هم به اندازه اوباما نسبت به ایران اشتیاق ندارد.

 

هفته گذشته، علی مطهری نائب رئیس مجلس ایران به حامیان دولت گفت که اوباما فرصتی را در اختیار ایران گذاشت که ممکن است دیگر تکرار نشود و از آنجایی که اوباما چند ماه دیگر بیشتر در قدرت نیست تهران باید پیش از آنکه رئیس جمهور جدید آمریکا انتخاب شود از این زمان استفاده نماید.

 

اما نکته جالب آن است که باوجود اشتیاق اوباما به برقراری رابطه مجدد تهران و واشنگتن و پایان سردی روابط، رهبر عالی ایران [آیت الله] خامنه ای هنوز این گشایش را رد می نماید.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز که این روزها عرب ها را مورد حمله قرار می دهد از رفتن اوباما ناراحت است. یک مقام عربی که با پوتین دیدار داشته به نقل از او می گوید که می توان ضعف را در چشمان اوباما دید و وای به حال کسی که خرس روسی بوی ضعف را از او احساس کند. به نظر می رسد که همه به دنبال نهایی کردن تلاش های خود و سرمایه گذاری بر روزهای آخر ریاست جمهوری اوباما قبل از رسیدن جانشین او هستند؛ جانشینی که قطعا از او سخت گیرتر خواهد بود.»