ملت دستی که برای آشتی با عربستان دراز شود را قطع خواهد کرد/ موشک‌های دوربرد ایران دشمنان را سرجایشان نشانده است

آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در آیین کنگره سرداران و 946 شهید شهرستان بجنورد اظهار کرد: شخصیت شهدا بسیار بالا است شهدا زنده هستند و خون شهید هیچ‌گاه هدر رفتنی نیست و اثرش را در این دنیا هم می‌گذارد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای 17 شهریور اظهار کرد: حکومت منحوس پهلوی مثل برگ افراد زیادی را در این روز شهید کردند اما خون شهدای 17 شهریور ضایع نشد و جرقه انقلاب اسلامی از این روز زده شد.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: مطمئنا اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند که با تشکیل انقلاب اسلامی بیداری‌های اسلامی در کشورها رقم می‌خورد، اجازه نمی‌دادند که بذر انقلاب کاشته شود.

وی تشکیل انقلاب اسلامی را هم مرهون خون شهدای انقلاب برشمرد و گفت: از سویی حفظ نظام اسلامی هم هدیه شهدا بوده که همواره باید آن را قدر دانست.

* آل‌سعود بدتر از شیطان است

وی با گرامیداشت یاد شهدای منا هم بیان داشت: حقیقتاً حادثه منا داغ سنگینی بود و اساسا این سعودی‌های بدتر از شیطان هستند و زائران زیادی را با لبان تشنه در زیر آفتاب مظلومانه به شهادت رساندند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: تردید نکنید که این خون‌های پاک ‌دامن آل سعود را خواهد گرفت و آل سعود، آل سقوط خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را به آل سعود دادند که این تجلی خون‌های شهدا است، افزود: دولت آل سعود دولت کاملا انگلیسی است و اسناد و مدارک در این زمینه زیاد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: انگلیسی‌ها در قبل از انقلاب بهاییت را ساختند و در عربستان هم وهابیت را شکل دادند و آبشخور وهابیت، دولت انگلیس است.

وی گفت: اساسا از آغاز وهابیت و آل سعود، آنها کار خود را با غارت و وحشی‌گری پیش برده‌اند و تاریخ بارها از هجمه آنان به بارگاه کربلا سخن گفته است و بسیاری از هزینه‌های گروهک‌های تکفیری را هم دولت جلاد سعودی پرداخت کرده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه این وحشی‌ها تولیدکننده وحشی‌گری و جلادی هستند گفت: آنها به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند و فرزندان خانواده را در حضور پدر و مادر می‌کشند؛ این‌ها را باید از چشم آل سعود دید.

به گفته وی شیوه‌های مدرن کشتن با حمایت‌های آل سعود رخ می‌دهد این سیمای دولت جلاد آل سعود است که از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه اساسا این دولت، دولت صهیونیستی است گفت: حق است که مردم مرگ بر آل سعود را بلند فریاد بزنند و شهدای منا مطمئن باشند که خون پاک آنان هدر نخواهد رفت و آل سعود، آل سقوط خواهد شد.

* ملت دستی که برای آشتی با عربستان دراز شود قطع خواهد کرد

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه خون مظلوم از بن سخره جوانه می‌زند و بر تن ظالمان تازیانه خواهد زد، افزود: در چنین شرایط ایران و عربستان آقایی عنوان می‌کند که اگر لازم باشد برای آشتی دست دراز خواهد کرد، به‌طور حتم ملت دستی که برای آشتی دراز شود قطع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همه باید بداند که موضع سیاست خارجی را رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم می‌زند و این موضع نظام اسلامی است و موضع نظام برخورد آتشین با دولت جلاد آل سعود است.

* موشک‌های دوربرد ایران دشمنان را سرجایشان نشانده است

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص مذاکره به‌جای تجهیزات دفاعی گفت: اساسا این موشک‌های دوربرد است که دشمنان را سرجایشان نشاند وگرنه این دشمن به هیچ‌چیز رحم نمی‌کند.

خاتمی با اشاره به اینکه انقلابی بودن در راستای حفظ خون شهدا بسیار مهم است، گفت: در این راستا رهبر فرزانه انقلاب در دیدارها و نشست ها همواره به انقلابی بودن تاکید داشته‌اند.

وی تاکید کرد: همه در قبال خون شهدا وظیفه‌داریم و باید نگذاریم خون شهدا هدر برود و ما باید از خون شهیدان که ارمغان نظام اسلامی به شایستگی حفاظت کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران شرکت در صندوق‌های رأی، حضور در راهپیمایی‌ها، حفظ ارزش‌های نظام اسلامی از جمله اقدامات در راستای حفظ خون شهدا دانست.

* بدعهدی آمریکا در برجام

وی در ادامه بابیان اینکه ما مذاکره‌کنندگان خود را امین می‌دانیم اما آمریکا و طرف‌های مذاکره را بدعهد می‌دانیم، گفت: ما به‌ تمامی تعهدات عمل کردیم اما آنان یک‌ گام جلو نیامدند.

خاتمی با طرح این سؤال که مذاکره با این افراد آیا اثرگذار است یا اینکه موشک‌های دوربرد که قلب اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد، اثرگذارتر است، گفت: باید ازلحاظ دفاعی نظام اسلامی را تجهیز کنیم و موشک‌های دوربرد ایران از مولفه‌های دفاعی کشورمان است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اینکه بیان شود ما نیاز به اقتدار نظامی نداریم به‌طورقطع ضد دستورات قرآن است.

* مقابله با حقوق‌های نجومی نباید کمرنگ شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران  در بخش دیگری  مقابله با حقوق‌های نجومی را یک حرکت انقلابی عنوان کرد و گفت: مقابله با این موضوع باید تداوم داشته باشد و نباید گذاشت که این موضوع در کشور کم‌رنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آنقدر این حرکت ادامه داشته باشد تا منفذهای حقوق‌های نجومی بسته شود، افزود: همچنین باید با اختلاس‌ها مقابله شود و اگر در دولت سابق هم بود هم قاطعانه برخورد شود و باید با اختلاس‌ها در این دولت هم مبارزه شود.

خاتمی با بیان اینکه فساد کمش هم زیاد است، تصریح کرد: باید با فساد در سطوح مختلف اداری، قضایی و حتی قانون‌گذاری مقابله شود.

 * تلاش دشمن برای خسته نشان دادن ملت

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را خسته نشان دهند درحالی‌که همه بر سر راه دفاع از ارزش‌ها بوده و ایستادگی کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه استکبارستیزی از ارزش‌های انقلابی بودن است و در قرآن بر مبارزه با طاغوت تاکید شده است، افزود: افرادی می‌خواهند این شعارهای مرگ بر آمریکا را افراطی‌گری تلقی کنند.

خاتمی در ادامه این افراد را عقب‌افتاده خواند و بیان داشت: این اشخاص خودشان  عقب‌مانده هستند که این شعارها را افراطی عنوان می‌کنند.

* افرادی که پیشینه ایستادگی در برابر ولایت داشته‌اند منتخب مردم نیستند

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهور گفت: به‌طور حتم افرادی که پیشینه ایستادگی در برابر ولایت داشته‌اند منتخب مردم نیستند.

خاتمی با تاکید بر اینکه انقلابی ولایت مدار است نه با شعار افزود: در انتخابات آینده ریاست جمهوری مردم به کسانی رای می‌دهند که ولایت‌مدار بوده و کم‌ترین زاویه‌ای با ولایت نداشته باشند.

وی تاکید کرد: آنهایی که پیشینه ایستادگی در برابر ولایت داشته‌اند منتخب مردم قرار نخواهند گرفت چراکه مشروعیت نظام اسلامی با ولایت‌فقیه است.

امام‌جمعه موقت تهران  یادآور شد: انقلابی کسی است که همراه با ولایت است و زمانی که ولایت دستوری را صادر می‌کند بی‌چون‌وچرا بدان عمل می‌کند.