در این سالها یکی از روش‌ها برای تضعیف جمهوری‌اسلامی، حمایت از گروه‌های مسلح و تجزیه‌طلب بوده است. از نظر دشمنان، در صورت حمایت از گروه‌ها تجزیه‌طلب و موفقیت آنها ایران اسلامی چندپاره و تجزیه و تضعیف می‌شود و حتی اگر این امر محقق نشود، حداقل وقت نظام اسلامی صرف مقابله با مخالفان و گروه‌های مذکور می‌شود و اهداف مهم خود باز می‌ماند.

 

در این میان، شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه و اپوزیسیون به عنوان بازوهای رسانه‌های دولت‌های استکباری و متخاصم، نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تجزیه‌طلب دارند. البته این رسانه‌ها به‌طور مستقیم و صریح از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب حمایت نمی‌کنند، بلکه در پشت برخی الفاظ و اصطلاحات و شعارها مخفی شده و اهداف شوم خود را دنبال می‌نمایند.

خباثت و خیانت بسیاری از رسانه‌های وابسته به دولتی‌های غربی به حدی زیاد است که حتی برخی از عناصر ضدانقلاب خارج‌نشین هم نسبت به اقدامات ضدایرانی آنان اذعان دارند.

رسانه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا» و امثالهم، در برنامه‌های مختلفشان برای فریب و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبینِ عمدتاً ساده‌لوحِ خود از اصطلاحات عوام‌پسندانه و کدواژه‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

یکی از کدواژه‌هایی که در سالهای اخیر در رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون به‌طور چشمگیری استفاده می‌شود، ضرورت “آموزش زبان مادری” و “آموزش به زبان مادری” است که عمدتاً با هدف تحریک احساسات قومی و نژادی، و به عنوان مقدمه‌ای برای گسترش افکار قومیت‌گرایانه و تجزیه‌طلبانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین اصرار رسانه‌های بیگانه به استفاده از القابی مانند “فعال کرد”، “فعال عرب”، “زندانی سنی‌ مذهبِ بلوچ” و مانند آنها برای عناصر تجزیه‌طلب و وابسته به دشمنان ملت ایران به امری معمول تبدیل شده است. به عبارت دیگر، رسانه‌های غربی به‌صورت موزیانه‌ای بجای توجه به ملیت افراد، اصرار دارند تا محکومان و مجرمان امنیتی را با قومیت و مذهب آنها معرفی کنند تا اینگونه احساسات قومیت‌گرایانه تقویت شود.

یکی دیگر از کدواژه‌ها دستگاه پروپاگاندای غربی‌ها برای حمایت از تجزیه‌طلبی در ایران، تکرار شعار “حق تعیین سرنوشت” است، یعنی هر یک از اقوام ایرانی مانند کردها، بلوچ‌ها، آذری‌ها، ترکمن‌ها، عرب‌ها و … حق دارند بر سرنوشت خود از طریق تشکیل کشوری مجزا و قومیتی احاطه داشته باشند!

رسانه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا»، «رادیو فردا» و … در سالهای اخیر پروژه فوق را دنبال می‌کنند و از طریق برنامه‌های مختلف می‌کوشند به مرور زمان برای مخاطبینشان موضوع تجزیه‌طلبی را به امری عادی و بلکه حق تجزیه‌طلبان معرفی و القا کنند.