عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در اتمام نشست بررسی وضعیت مهران برای تردد زوار اربعین حسینی اظهار داشت: مسؤولان امر در استان ایلام تمام توان خود را به کار گرفته تا زمینه تسهیل در تردد زوار در مرز مهران فراهم شود.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر در خصوص ارائه خدمات عمومی از جمله ایجاد پارکینگ خودروها و ... اقداماتی انجام شده و سال گذشته در این راستا مشکلاتی وجود داشت که ان‌شا‌الله با تدابیر اندیشیده شده امسال این مشکل رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند بیتوته زوار در پایانه مرزی، ارائه خدمات رفاهی، تغذیه زوار، مباحث انتظامی و ترافیک و بهداشت و ... در دستور کار قرار گرفته است تا در راستای رفع نقص و مشکلات این حوزه تلاش شود.

این مسؤول اضافه کرد: تمام تلاش همکارانم در ستاد تردد زوار این است که بتوانیم سفر معنوی تاثیرگذار زوار اربعین حسینی توام با امنیت و آرامش و رفاه نسبی در مرز مهران اجرایی شود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: آنچه که در این مسیر یعنی تردد زوار به مراسم اربعین حسینی باید مد نظر قرار گیرد هماهنگی زوار اربعین بوده که باید بیش از گذشته مد نظر آنان در این مسیر قرار گیرد.

وزیر کشور گفت: از زوار انتظار است به توصیه‌های اعلام شده از سوی ستاد اربعین توجه داشته باشند، موضوع روادید از موضوعات بسیار مهمی است که قطعا از زواری که فاقد روادید باشند برای تردد از مرزها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است در مسیر راه و قبل از ورود زوار به مرزها از سوی مسؤولان امر کنترل‌هایی در خصوص داشتن روادید از سوی زوار انجام شود، بر این اساس زوار از هم اکنون نسبت به تهیه روادید سفر به عراق اقدام کنند.

این مسؤول اضافه کرد: برای کارهای فرهنگی و ارائه آن به زوار برای ارتقای سطح معنوی سفر اقداماتی از سوی ستاد انجام شده است که امیدواریم با همکاری مردم این مراسم به خوبی انجام شود.