اعضای تیم هسته‌ای با صبوری و قدرت از آرمان‌های مردم ایران دفاع کردند

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (شنبه) در پیامی به مراسم رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» عنوان کرد: کارهای بزرگ به ویژه در حوزه سیاست و دیپلماسی، برخوردار از حاشیه‌هایی است که معمولا از نظرها پنهان می‌ماند. بیشتر شهروندان، سیاستمداران را از طریق رسانه‌ها تماشا می‌کنند، در قالب شخصیت‌هایی با لباس‌های اتو کشیده، چهر‌ه‌ای گشاده همراه لبخند رضایت و چنین تصور می‌کنند که اهل سیاست دل خجسته‌ای دارند، نه غم و غصه‌ای، نه بیماری و نگرانی‌ای و نه دلتنگی برای اهل و عیال.

در این پیام آمده است: اینها برخی از برداشت‌های نادرست و حواشی فعالیت در این حوزه است که ابعاد ظریف کار نادیده گرفته می‌شود و برادر فرهیخته و ارجمندم جناب آقای دکتر ظریف بیش از هر کس به این حواشی واقف است. این حواشی معمولا به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر فرآیند کار سیاسی و دیپلماتیک اثر می‌گذارد و بار اصلی آن بر دوش دیپلمات‌هاست. نکاتی که معمولا دیده نمی‌شود و در لابه‌لای اخبار و گزارش‌ها پنهان می‌ماند.

وزیر ارشاد در این پیام با بیان اینکه شاید بهترین و شیواترین شیوه برای تلطیف و بیان این حواشی، زبان طنز باشد، خاطرنشان کرد: زبانی که قادر است برای ماجراهای تلخ، دست کم پوششی شیرین فراهم کند و با لطافت و ظرافت به فهم و ادراک مسائل کمک کند، کاری که در کتاب ابعاد ظریف مذاکرات صورت پذیرفته است.

به گزارش فارس، در ادامه این پیام آمده است: حتما به خاطر دارید، زمانی را که وزیر خارجه برای شرکت در مذاکرات مجبور بود بر صندلی چرخدار بنشیند و علیرغم داشتن مشکل جسمی در برابر تیم مذاکره کننده مقابل قرار گیرد و از پس ترفندهای آنان برآید.

وزیر ارشاد در ادامه این پیام می‌افزاید: تحمل همه این دشواری‌ها و دل نگرانی‌ها برای یک دیپلمات آنگاه سهل و شیرین خواهد بود که مطمئن شود تلاش او منجر به پیروزی خواهد شد. همانگونه که اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی در جریان مذاکرات برجام با امید به فرجامی شیرین و با صبوری و قدرت از آرمان‌های مردم ایران دفاع کردند و به خوبی به این نکته واقف بودند که «صبر تلخ است ولیکن بر شیرین دارد.»

جنتی در این پیام با بیان اینکه اینک حاصل این تلاش‌های مستمر و فشارهای ناشی از حواشی نادیده آن، سربلندی در پیشگاه خداوند و مردم و اقتدار سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرده است: اینجانب به سهم خود، به نمایندگی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از تک‌تک اعضای تیم مذاکره کننده به ویژه دوست دیرین و گرانقدرم جناب آقای دکتر ظریف به خاطر تدبیر هوشمندانه و مدیریت دقیق فرآیند مذاکرات، صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.