زنگنه توپ را در زمین روحانی می‌اندازد/استخدامی ها چه شد؟!

40 تا 50 نفر از ایثارگران شاغل در صنعت نفت در اعتراض به تبدیل وضعیت نشدن استخدام جانبازارن و فرزندان شهدا و جانبازان از قراردادی به رسمی بر اساس قوانین کشور در مقابل مجلس تجمع کردند. 

بر اساس این گزارش، ایثارگران می‌گویند علیرغم آنکه سه سال از صدور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت آنها به رسمی در وزارت نفت گذشته است اما وزیر نفت جلوی هر نوع تبدیل وضعیت را گرفته است. این در حالی است که تعداد زیادی از این ایثارگران همه فرآیند لازم را برای تبدیل وضعیت طی کرده، به عنوان نیروی رسمی سر کار رفتند و حقوق گرفتند اما به ناگهان همه سمت‌های شغلی آنها حذف شده است.

گزارش فارس حاکی است ماده 8 بند الف برنامه پنجم تصریحات مشخصی درباره وضعیت استخدامی ایثارگران اعم از فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و جانبازان در دستگاه‌ها دولتی دارد. 

بر این اساس، هیچ یک از 301 نفری که در صنعت نفت مشمول این مصوبه هستند کمتر از 15 تا 20 سال سابقه کاری ندارند و حتی برای تعداد زیادی از آنها در سامانه جامع وزارت نفت شماره پرسنلی صادر شده است. 

 

یکی از این ایثارگران گفت: ما جلوی مجلس با آقایان تاجگردون و حاجی‌بابایی صحبت کردیم که آقای تاجگرودن گفت که ما به وزارت نفت نامه‌ای زده‌ایم که این مشکل برطرف شود و آقای حاجی‌بابایی هم تأکید کرد که ما با وزارت نفت صحبت می‌کنیم و خبر آن را به شما می‌دهیم اما هیچ یک از این بزرگواران قول 100درصدی به ما ندادند.

وی ادامه داد: برای تبدیل وضعیت ما نیاز به گرفتن مجوز جدید از دولت وجود ندارد و مجوزهای مربوطه مدت‌ها پیش صادر شده است اما آقای زنگنه به ما می‌گوید که رئیس جمهور با استخدام ما موافقت نمی‌کند. 

بر اساس این گزارش این ایثارگران روز گذشته جلوی وزارت نفت تجمع کرده و با خالقی رئیس امور ایثارگران وزارت نفت و مشاور وزیر و وزیری هامانه قائم مقام وزیر نفت و اکبری رئیس کل دفتر وزارتی صحبت کرده‌اند.

یکی از این ایثارگران گفت: آقای هامانه به ما گفتند که آقای زنگنه همه اختیارات را از ایشان گرفته‌اند و آقای اکبری هم با سه نماینده جانبازان، فرزندان شهدا و جانبازان صحبت کرد و فقط گفت که ما مباحث شما را به آقای وزیر منتقل می‌کنیم.

حذف سمت‌های مختلف در بدنه وزارت نفت باعث ایجاد مشکلات متعددی در وضعیت استخدامی کارکنان و همچنین دانشجویان بورسیه وزارت نفت و پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های استخدامی شده است.