ماجرای پرتاب بلوک به سر شهید همدانی در شهرک غرب

سردار «سعید فرجیان زاده» معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین درباره شهید همدانی، اظهار داشت: شهید همدانی چهار دهه مجاهدت خالصانه برای دفاع از اسلام و پیروی از ولایت داشت و در نهایت مزد چهار دهه مجاهدت خود را با شهادت از خداوند متعال دریافت کرد و بدین ترتیب به آرزوی خود رسید.

وی افزود: شهید همدانی از فرماندهانی بود که قبل از انقلاب علیه رژیم ستمشاهی مبارزه کرد و سال‌ها در این مبارزه نقش موثری داشت و بعد از انقلاب هم از بنیانگذاران سپاه همدان بود و حتی توانست سپاه استان‌های همجوار را هم راه اندازی کند.

معاون نیروی انسانی شهید همدانی در زمان فرماندهی سپاه همدان با تاکید بر اینکه او از فرماندهان دلاور منطقه کردستان بود، تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی به خیل رزمندگان اسلام در غرب و جنوب کشور شتافت و در ارتفاعات بازی دراز، پادگان ابوذر، سر پل ذهاب، خرمشهر و شلمچه و سایرمناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور حضور یافت و در طی این مجاهدت‌ها به دفعات تا مرز شهادت هم پیش رفت و حتی بارها بی‌سیم‌ها خبر شهادت همدانی را پخش کردند اما او ماند و جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشت.

 

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی از پایه گذاران لشکر محمد رسول الله(ص) تهران بود، بیان داشت: این فرمانده دوران دفاع مقدس بعد از اتمام جنگ تحمیلی عهده دار فرماندهی قرارگاه چهارم بعثت، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه و قائم مقام فرمانده بسیج مستضعفین شد و در این مسئولیت‌ها نیز همچون گذشته با تمام اخلاص و فداکاری در خدمت سپاه و نظام اسلامی قرار داشت.
 
 

سردار فرجیان زاده در ادامه به نقش شهید همدانی در مهار فتنه 88 هم عنوان کرد: شهید همدانی در فتنه 88 بصیرت و مالک اشتری خود را نشان داد زیرا در شهرک غرب علی‌رغم آنکه بر سر او بلوک پرتاب می‌کردند اما او میدان را خالی نکرد و برای دفاع از ولایت و نظام نقش خود را به خوبی ایفا کرد؛ در واقع شهید همدانی در خیابان‌های تهران برای دفاع از نظام اسلامی و دفاع از مردم، با بصیرت و آگاهی به عنوان فرمانده‌ای سلحشور ایفای نقش کرد و بدین شکل امنیت را برای کشور تضمین کرد.

وی سپس به نقش شهید همدانی در سوریه اشاره کرد و ادامه داد: در چند سال گذشته هم با حضور در جبهه مقاومت، بسیج ده‌ها هزار نفری سوریه را راه‌اندازی کرد تا علیه تکفیری‌ها وارد عملیات شوند به همین خاطر امروز سردار همدانی برای مردم سوریه شناخته شده است و دلاوری‌های او را در دفاع از شهرهای مختلف سوریه می‌دانند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین درباره بازنشستگی شهید همدانی هم گفت: سال‌ها از بازنشستگی او گذشته بود اما او بازنشستگی را نمی‌شناخت؛ چون عاشق خدمت به اسلام و پیروی از ولایت بود که در نهایت به آرزوی خود در پیروی از ولایت هم رسید؛ این نشان می‌دهد برای پاسداران دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) زمان و مکان معنا ندارد و هر کجا تکلیف داشته باشند، حضور می‌یابند.

وی در پایان تأکید کرد: ایشان هنگام شهادت به صورت مستقیم مسئولیتی در سوریه نداشت و مسئولیت وی در سوریه به فرد دیگری واگذار شده بود اما چون عاشق شهادت و عشق به لقاء الله در وجود او قرار داشت، وی را به سوریه کشاند و در نهایت هم مزد تلاش‌های خود را با شهادت دریافت کرد.