استیضاح فرهادی برای جلوگیری از 2 قطبی شدن دانشگاههاست/ پیگیری برای اعلام وصول

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تهیه طرح استیضاح محمد هادی فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر در تحقق وعده های خود موفق نبود و بسیاری از مطالبات مردم، فرهنگیان و معلمان بر زمین مانده است.

وی با انتقاد از مدیریت دانشگاههای کشور گفت: دانشگاهها به نوعی رها شده هستند که بارها نمایندگان مجلس به فرهادی تذکر دادند ولی وی توجهی نکرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چاپ عکس سرکرده منافقین توسط انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در نشریه دانشگاه، نصب عکس های سران فتنه در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه علم و صنعت و مواردی از این دست نشان می دهد که دانشگاهها بی متولی هستند و وزیر اشرافی ندارد.

ابطحی افزود: حمایت آشکار از فتنه گران برای متشنج کردن فضای دانشگاه و سکوت وزیر و مسئولین امر باعث شد که نمایندگان بطور جدی به این مساله ورود کنند.

وی اضافه کرد: اگر فضای دانشگاه اینگونه پیش برود باعث ایجاد 2 قطبی می شود و نمایندگان نمی خواهند چنین فضایی در دانشگاهها ایجاد شود.

چهره شاخص اصولگرایان مجلس افزود: ظاهرا برخی آقایان و مسئولین تمایل دارند تا 2 قطبی در کشور از دانشگاه شروع شود.

ابطحی با انتقاد از عملکر هیئت رئیسه مجلس برای مطرح نکردن استیضاح ها در صحن مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس باید به آئین نامه عمل کند تا مثل استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس بلا تکلیف نشود و نمایندگان از امروز پیگیر اعلام وصول آن هستند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: همه باید کمک کنند تا انتخابات در فضای آرام برگزار شود و اگر دانشگاهها متشنج شود، این هدف محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استیضاح فرهادی بیش از حد نصاب امضا دارد، افزود: این استیضاح دارای هشت محور است که به شرح زیر می باشد؛

1- عدم اجرای سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

2- عدم رشد علمی کشور

3- عدم مدیریت صحیح و نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

4- عدم رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه برای جایابی و عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی که منجر به خودکشی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه کاشان نیز شد.

5- فساد مدیران فاقد صلاحیت لازم

6- بازنشستگی اجباری و اخراج اساتید ارزشی

7- برگزاری اردوهای مختلط و انتشار نشریات با محتوای لاییک، تشدید موضوعات قومی گرایی بین دانشجویان، تبلیغ رژیم طاغوت و منافقین

8- استاد سالاری نامتعارف به شکلی که سیستم آموزشی نمی‌خواهد یا نمی‌تواند حقوق حقه دانشجویان را که تضییع می‌شود احیا کند.

علیرضا تهرانی