دو صندلی وزارت روحانی خالی شد/سایت اصلاح طلب وزرای آینده را حدس زد!

ایسنا دیروز به نقل از یک منبع آگاه در دولت خبر استعفای وزرای فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را در راستای ترمیم کابینه یازدهم تایید کرد.

 

این گزارش می‌افزاید « به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای جمعی از وزرای دولت یازدهم از جمله وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، یک منبع آگاه در دولت در گفت‌وگو با ایسنا،  ضمن تکذیب خبر استعفای وزرای اقتصاد و صنعت و معدن، گفت: آقایان جنتی، گودرزی و فانی در راستای ترمیم و تقویت کابینه یازدهم استعفا داده‌اند.» به دنبال انتشار این خبر که فانی را نیز جزو وزرای مستعفی اعلام می‌کرد  محمد فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی پیرامون خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استعفای وزیرآموزش و پرورش گفت: خبر استعفای دکتر فانی که در فضای مجازی منتشر شده است نادرست بوده وعاری از صحت می باشد و وزیرآموزش و پرورش استعفا نداده است. گفتنی است استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی دیروز بهارستان اعلام وصول شد.

جنتی سرانجام استعفا کرد

 

از سوی دیگر در حالی که نوبخت سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری اعلام کرده بود تکلیف استعفای جنتی در چند روز آینده مشخص خواهد شد خبرگزاری‌ها از استعفای قطعی جنتی خبر دادند.  

 

به گزارش فارس جنتی که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی با کسب 234 رای موافق و 36رای مخالف و 12 رای ممتنع وزیر ارشاد شده بود، از این سمت در شش ماه پایانی پس از سه سال مسئولیت کناره گیری کرد.

 

این گزارش اضافه می‌کند، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی صندلی سرپرستی وزارتخانه است اما در کنار او نام سیدرضا صالحی امیری نیز شنیده می‌شود باید دید حسن روحانی چه فردی را به عنوان سرپرست معرفی خواهد کرد.

جانشین‌های احتمالی وزرای مستعفی

 

همچنین سایت اصلاح طلب انتخاب که دیروز از استعفای سه وزیر ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش خبر داده بود جانشینان احتمالی این وزرا را نیز معرفی کرد!  

 

به گزارش این سایت اصلاح طلب سیدرضا صالحی امیری یکی از گزینه‌های اصلی دولت برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس است. امیری که در حال حاضر رئیس کتابخانه ملی است، یکی از وزرای پیشنهادی ورزش بود که از سوی مجلس نهم موفق به کسب رای اعتماد نشد.

این گزارش می‌افزاید: برخی منابع نزدیک به دولت نیز «مونسان» مدیرعامل فعلی منطقه‌آزاد کیش را یکی از گزینه‌های اصلی وزارت ورزش می‌دانند. مونسان از دسته مدیرانی است که عملکرد وی در مناطق آزاد، با واکنش مثبت کارشناسان مواجه شده است. او اینک عضو هیئت مدیره پرسپولیس نیز هست.

 

انتخاب « نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و سلطانی فر » را نیز به عنوان دو گزینه دیگر این وزارتخانه معرفی کرد.

انتخاب به نقل از برخی نزدیکان دولت «نوبخت» را به عنوان گزینه پیشنهادی برای آموزش و پرورش معرفی کرده است.

 

در این گزارش همچنین تصریح شده است «برخی نزدیکان دولت، با مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات گفت و گوهایی را برای تکیه بر صندلی ارشاد پیشنهاد داده‌اند که با مخالفت وی مواجه شده اند.»

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه در دولت نوشت: تغییراتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در کابینه رخ خواهد داد. این منبع آگاه افزود: احتمال استفاده از وزرای تغییر یافته در دیگر سمت‌ها در درون دولت وجود دارد.