ناوهای نداجا در سواحل باکو پهلو گرفت

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از ظهر امروز با استقبال فرماندهان ارشد نیروی دریایی جمهوری آذربایجان، سفیر و جمعی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این کشور در بندر باکو پهلو گرفت.

این ناو گروه متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز جوشن است که با پیام صلح و دوستی وارد بندر باکو شد.

ناخدا یکم عرشه عبدالحسین ظفری فرمانده ناوگروه اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در  این زمینه گفت: این ناو گروه با پیام اعلام  صلح و دوستی به کشورهای ساحلی دریای خزر به‌خصوص کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان، وارد بندر باکو شده است.

وی تبادل نظر در باره حوزه فعالیت کاری به‌ویژه در زمینه ایجاد امنیت در حوزه دریای خزر بدون حضور نیروهای فرا منطقه‌ای و بیگانه و تلاش برای گسترش روابط و بسترسازی برای هرنوع فعالیت اقتصادی در منطقه خزر را از  برنامه های سفر این ناوگروه اعلام کرد و افزود: در این خصوص در نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر در سال 1394 در سن پترز بورگ هم تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است.

«شاهین ممد اف»  رئیس قرارگاه نیروی دریایی جمهوری آذربایجان هم حضور ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در باکو را نشان از دوستی و روابط مناسب دو کشور دانست و اعزام این ناو به جمهوری آذربایجان را دارای اهمیت تاریخی فوق العاده و پیام آور صلح و امنیت برای کشورهای ساحلی منطقه دریای خزر عنوان کرد.

وی اعزام ناوگروه های مختلف کشورهای ساحلی دریایی خزر به همدیگر را در تامین امنیت منطقه موثر خواند و گفت: در آینده ما نیز ناو گروه به ایران اعزام می‌کنیم.

رئیس قرارگاه نیروی دریایی جمهوری آذربایجان افزود: در مدت زمان  حضور ناوگروه نیروی دریایی  جمهوری اسلامی  ایران در جمهوری آذربایجان برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و نشست‌های مشترک برگزار خواهیم کرد.

این نخستین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  است که به جمهوری آذربایجان  اعزام شده است و به مدت سه روز در این کشور حضور خواهد داشت.