هشدار سفیر عراق در ایران به زائران اربعین

راجح صابرعبود الموسوی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات سفارت عراق در خصوص تسهیل سفر زائران به کشور عراق، گفت: ما برای تسهیل امور زائرین ایرانی، ۱۲ کنسولگری موقت و اضافه در شهرستان های مختلف افتتاح کردیم تا بتوانیم سریع تر کارها را انجام دهیم تا به زیارت کربلا مشرف شوند.

وی افزود: با تجهیز شدن ۱۲ کنسولگری، آنها کارهایشان را برای صدور ویزا آغاز کرده اند. همچنین به صورت شبانه‌روزی جلسه‌های مختلفی را با نهاهای ایرانی برای تنظیم مسیر اربعین داریم.

سفیر عراق در ایران یکی از مشکلات موجود در این روزها را وجود دلال‌ها برای صدور ویزا بیان کرد و اظهارکرد: بسیاری از این افراد دستگیر شده‌اند و به زائرین ایرانی توصیه می‌کنم و هشدار می‌دهم که حتما با دفاتری که کارگزار سفارت و یا سازمان حج و زیارت هستند، هماهنگ باشند و از طریق آنها ویزاهای خود را بگیرند تا دچار دلال‌ها نشوند.

وی متذکر شد: شهروندان ایرانی، هرچه سریعتر به دفاتر ما در سفارت و کنسولگری‌ها مراجعه کنند و ویزاهای‌شان را بگیرند و قیمت رسمی ویزا ۴۰ دلار است و غیر از آن جایز نیست.

راجح صابر عبود الموسوی با اشاره به آمادگی کشورش برای استقبال از میلیون‌ها زائر در اربعین، گفت: با نهادهای ایرانی هماهنگ کردیم تا در مرزها زائرین هرچه سریعتر و آسانتر به مرزهای عراق بروند.

وی در گفت وگو  با رادیو اربعین گفت: با توجه به هماهنگی بسیار خوب و زیادی که بین نهادهای ایرانی و سفارت و کنسولگری‌ها در حال انجام است، امیدوارم که امسال با موفقیت بسیار بزرگی مواجه خواهیم بود و همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این زیارت یک معجزه است. ما شیعیان با دستان خالی و با پای پیاده به سمت حرم امام حسین (ع) خواهیم رفت و به جهانیان ثابت خواهیم کرد که جز صلح و آرامش چیزی نمی خواهیم.

سفیر عراق در ایران به تامین امنیت در عراق اشاره کرد و گفت : نهادهای عراقی و مردم عراق آمادگی کامل پذیرایی و میزبانی تعداد زیادی زائر که امسال انتظار می رود بالای ۲۵ میلیون نفر باشند را دارند و دستگاه های امنیتی، امنیت این زائران را تامین می کنند و در عین حال در جبهه های جنگ با داعشیان و افرای که داعشی ها را حمایت می کنند هم مبارزه خواهند کرد و ان شاالله پیروز خواهیم بود.