گزارش مفسدان اصلی صندوق فرهنگیان به رئیس مجلس

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم راور و کرمان و رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان،‌اظهار داشت: کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس، نامه 15 نفر به عنوان عضو اصلی و متخلف صندوق ذخیره فرهنگیان را خطاب به ریاست مجلس نوشته و گزارش طبق آیین نامه داخلی به وی ابلاغ شد که به دنبال آن ابلاغ‌های مربوطه را ریاست مجلس صادر می‌کند.

*یکشنبه هفته آتی؛ انتخاب اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص

وی افزود: نشست صحن علنی مجلس که یکشنبه هفته آینده پس از یک هفته تعطیلی،‌ صورت می‌گیرد، ابلاغ‌ها درباره صندوق ذخیره فرهنگیان صادر و رسما تشکیل جلسه می‌شود. همچنین در این روز اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص تشکیل می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کند. یعنی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان رسما از هفته آتی آغاز خواهد شد.

زاهدی همچنین تصریح کرد:‌15 نفر به عنوان عضو اصلی متخلف در صندوق ذخیره تاکنون شناسایی شده و پرونده آنها در کمیته تحقیق ‌و تفحص، بررسی شده است. اما هنوز وارد جزئیات و پرونده‌ها نشده ایم چرا که ممکن است پرونده‌ متخلفان خیلی بیشتر از اینها باشد،‌ چون یک بحث صندوق ذخیره و شرکت‌های تابعه را داریم و از سوی دیگر بانک سرمایه هم وجود دارد و به سبب ابعاد بسیار زیاد آن، نیازمند بررسی و زمان بیشتری است.