آقای زیباکلام برای پرچم آمریکا کاسه داغ تر از آش نشوید
داریوش سجادی نوشت: آقای زیباکلام متعاقب جدیدترین حرکت، ضمن نرده نوردی به منظور لگد نکردن پرچم آمریکا، رفتار مزبور را ناشی از احترامش به مردم آمریکا قلمداد کرده و فرموده‌اند: پرچم یک کشور را آتش زدن و لگد کردن خطا هست و توهین به آن ملت محسوب می‌شود.

مزید اطلاع کلیه زیباکلامان مزبور عارضم! خیر دوستان عزیز! متأسفانه شناخت‌تان از آمریکا و آمریکائیان و فرهنگ آمریکایی به غایت نحیف است. احترام و پرچم و افتخار و عرق ملی نزد آمریکاییان با آنچه شمایان مراد می‌فرمائید متفاوت است.

به قول «ریچارد نیکسون» در آمریکا پول همه چیز نیست بلکه تنها چیز است. لذا پرچم و شرف و ملیت و کذا و کذا جملگی ذیل مناسبات پول سالارانه آمریکایی معنا می‌شوند. بدین اعتبار زیباکلامان مزبور چندان دلنگران بی‌احترامی به پرچم آمریکا نباشند. نشان به آن نشان که همین روز گذشته و همان آمریکائیان مزبور به رغم استنباط و شناخت رقیق «زیباکلامان مزبور» در اعتراض به ریاست جمهوری ترامپ «پرچم» کشور خود را سوزاندند و برخلاف تصور آن بخش از ایرانیان «آمریکایی‌تر از آمریکائیان» هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد و زندگی کماکان در آمریکا ادامه دارد!

آقایان فراموش کرده‌اند که سال 58 بالاتر از آتش زدن پرچم آمریکا این سفارت خانه ایشان بود که در تهران توسط دانشجویان تسخیر شد و دیپلمات‌های‌شان 444 روز بازداشت شدند و زمین و زمان به فریاد درآمد که ایهاالناس به داد برسید و چه نشسته‌اید که برخلاف کنوانسیون وین به منزلت و شخصیت و اعتبار سفارت آمریکا که حکم خاک آمریکا را دارد بی‌احترامی شد! اما ندیدند یا خود را به ندیدن می‌زنند که همان آمریکایی که می‌فرمودند در ماجرای اشغال سفارت مورد بی‌احترامی قرار گرفته چگونه 6 سال بعد دزدانه رابرت مک فارلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهورشان را با هیئتی همراه و با اسم مستعار و کیک و بستنی به ایران فرستادند تا از مملکتی که متهم به بی‌احترامی به ایشان بوده تکدی محبت و مساعدت بمنظور آزادی گروگان‌های‌شان در لبنان نمایند! حکایت ایشان حکایت کاسه‌های داغ‌تر از آش است!