موحدی کرمانی: حقوق های نجومی فراموش شد

 آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهارداشت: عظمت راه پیمایی اربعین امری فراموش نشدنی است و مردم با این اقدام خود، نفوذ ایمان و عشق به اهل بیت را به نمایش گذاشتند. متاسفانه داعش جنایتکار در حله مرتکب جنایت شد و از همین جا به بازماندگان آن جنایت تسلیت می گویم و برای درگذشتگان آن از خداوند طلب اجر می کنم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: همچنین باید از جنایت آل سعود در فاجعه منا هم یادی کنیم، چرا که این جنایت هم نباید فراموش شود و به نظر من همواره در خطبه های نماز جمعه، باید این جنایت مطرح شود و من به مقامات سعودی می گویم که منتظر عقوبت الهی باشید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه دلخراش برخورد دو قطار که عازم مشهد مقدس بودند، اظهارکرد: این نیز فاجعه بزرگی بود که خانواده های بسیاری را داغدار کرد و من به همه مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان شرقی و تبریز این فاجعه را تسلیت می گویم.

وی گفت: استعفای مدیر عامل راه آهن جای تعجب دارد. چرا استعفا دادید؟ اگر مقصر بودید باید عزل و محاکمه می شدید و اگر مقصر حادثه نبودید، چرا به تقلید از بیگانگان پس از بروز حادثه استعفا دادید؟

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: در رابطه با این حادثه برخی ها گفته اند که جان باختگان آن فاجعه همگی بیمه بودند و هیچ جای نگرانی نیست، که این هم جمله عجیبی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبری در این رابطه که فرمودند از مسئولان داخلی و خارجی می خواهم که از این حادثه به آسانی عبور نکنند، اظهارکرد: باید این حادثه به جد پیگیری شود و مسبب یا مسببان آن محاکمه شوند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که رهبری اخیراً به آن اشاره کرده اند، موضوع حقوق های نجومی است که گویا به فراموشی سپرده شده است. قرار بود این مسئله از طرف دولت پیگیری شود و به گوش مردم برسد. کجاست پیگیری و چه کسی خبردار شده است؟

آیت الله موحدی کرمانی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش ضمن تقدیر از حضور آنها در آبهای آزاد، بر لزوم پیگیری برنامه ها تا حصول نتیجه تاکید کردند و فرمودند ناتمام ماندن کارها، سوال و مشکل ایجاد می کند که مسئله حقوق های نجومی هم دقیقاً به همین صورت شده و برای مردم این مسئله هنوز جای سوال است و روشن نشده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفته است که تاکنون از سوی دیوان محاسبات و دولت در خصوص حقوق های نجومی به قوه قضائیه گزارشی ارائه نشده است، بیان کرد: برخی زمانی که صحبت از حقوق های نجومی می شود، می گویند که آنها این حقوق ها را قانونی به دست آورده اند. حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را به قانون بدبین نکنید.

وی گفت: کجای این حقوق های نجومی با عدل سازگار است؟ این را به حساب اسلام و دین نگذارید. اگر قانونی دریافت کرده اند، چرا آن عده که اموال و پول های خود را باز می گردانند قبول می کنید؟ و چرا عذرخواهی می کنید؟

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: برای قطع یارانه ها ده ها جلسه می گذارند و مصاحبه ها می کنند اما به حقوق های نجومی که می رسد، تعلل می کنند و دست روی دست می گذارند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قانون معروف به داماتو برای مدت ۱۰ سال دیگر در پارلمان و سنای آمریکا تصویب شد. از آمریکا جز دشمنی انتظاری نمی رود و همانطور که گفته شد، اینک نوبت به مقابله است و قرآن به ما می گوید اگر کسی به شما تجاوز کرد، شما هم مطابق عمل آنها اقدام کنید.

وی ادامه داد: اگر شما به سمت پاره کردن برجام بروید، ما مطابق بیان رهبر معظم انقلاب، قبل از شما آن را می سوزانیم. رهبری فرموده اند اگر این تحریم ۱۰ ساله تمدید شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند که ایران حتماً واکنش جدی در مقابل آن نشان می دهد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: تا کی رهبری باید هشدار دهند و مسئولان بیدار نشوند؟ ایشان اخیراً هم فرموده اند طرف مقابل پس از مذاکرات، به ریش ما می خندد و من هم اینجا می گویم که مسئولان با کسی قرارداد ببندند که متعهد باشد و به وعده خود عمل کند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهارکرد: این عمل طرف مقابل خصومت و سقوط از مرحله انسانیت و شرافت است و آنطور که مردم بیدار هستند، انتظار می رود مسئولان هم بیدار شوند و به آمریکا دل نبندند.

وی با اشاره به تحولات اخیر میدانی در سوریه و عراق اظهارکرد: نیروهای مردمی و دولتی سوریه و عراق، اخیراً موفق به بازپس گیری مراکز بسیاری از دست نیروهای داعش و تروریست ها شده اند و مردم بیگناه بسیاری را از چنگال آنها آزاد کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص هفته بسیج که پشت سر گذاشتیم، این نکته را بگویم که بسیج، نیروی ارزشمند انقلاب است که امام راحل ما با تعلیم و الهام الهی این شجره طیبه را پایه گذاری کردند و سرنوشت انقلاب را به دست جوانان سپردند.