جواب نماینده مجلس به شوخی روحانی درباره دلواپسان

حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: ابتدا حادثه تلخ قطار تبریز مشهد که باعث جان باختن تعداد زیادی از زائران امام رئوف(ع) شد و شهادت تعداد زیادی از هموطنان خوزستانی در حادثه حله را به ملت شریف ایران تسلیت می‌‌گویم.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس جمهور از اولین روسای جمهوری بود که حادثه تروریستی فرانسه را به رئیس جمهور و ملت فرانسه تسلیت گفت اما باید پرسید که چند نفر از روسای جمهور حادثه قطار تبریز مشهد و شهادت هموطنان در حادثه حله را به دلیل آتش خشم تکفیری‌ها به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفتند.

وی تاکید کرد: آیا این است عزت دولت و مردم ایران؟

عضوکمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رئیس جمهور زمانی که تیم مذاکره کننده برجام برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تلاش می‌کردند از دلواپسی انقلابیون و نمایندگان مجلس که مرتبا تذکر می‌دادند؛گلایه می‌کردند،اما بعداز ماه‌ها که از تصویر برجام گذشت رئیس جمهور عنوان کرد؛بلافاصله بعد از برجام تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود که چنین اتفاقی نیفتاد.

شهریاری گفت:اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" آمریکایی‌ها بدعهد هستند" توجه می‌شد امروز رئیس جمهور مجبور نبود در مقابل بدعهدی آمریکایی‌ها بگوید ما هم مقابله به مثل می‌کنیم.

این نماینده اظهارداشت:اما باید گفت مصوبه مجلس سنای آمریکا که با بیش از دو سوم تصویب شد،حتی اگر اوباما آن را وتو کند اجرایی خواهد شد.

شهریاری تاکید کرد:عمری از ریاست جمهوری اوباما باقی نمانده است و تنها راه ایران شکایت از آمریکا به کمیسیون مشترک است که با توجه به ترکیب آن خیلی نمی‌توان امیدی به این مسیر داشت؛حتی اگر کار به شورای امنیت کشیده شود،امکان برگشت تمام قطعنامه‌ها وجود دارد این درحالی است که اکثر اورانیوم غنی شده و آب سنگین از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: حتی قلب راکتور اراک جایگزین و مرکز فردو را به مرکز تحقیقاتی تبدیل کرده‌ایم. در مقابل نه تنها پول‌های بلوکه شده قبلی را پس نگرفتیم؛بلکه 2 میلیارد دلار دیگر را نیز آمریکایی‌ها تصاحب کردند از سوی دیگر مقدار زیادی از پول‌های فروش نفت نیز به کشور برنگشته است.

این نماینده گفت:بنابراین ما هم چرخ سانتریفیوژ‌‌ها و هم چرخ کارخانه‌ها و به عبارتی زندگی مردم را از کار انداختیم.

شهریاری در ادامه اظهار داشت:در طول سه سال و نیم گذشته نه تنها مشکل سهامداران "پدیده شاندیز" و "پردیسبان قزوین "حل نشد؛بلکه بیش از 20 هزار سهامدار شرکت کنتورسازی ایران نیز با مشکل مواجه شد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان با توجه به سخنرانی روحانی در "روز دانشجو" گفت:رئیس جمهور روز گذشته به شوخی گفته است که دوستان انقلابی دلواپس نباشند؛به ایشان باید گفت انقلابیون تا زمانی که چنین دولتمردانی روی کار باشند،قطعا دلواپس خواهند بود، عنوان می‌کنیم که اکنون نوبت دلواپسی رئیس جمهور و همکارانش است.

وی ادامه داد:چراکه چندماه دیگر تا پایان عمر دولت باقی نمانده است و تعداد زیادی از وعده‌های انتخاباتی از جمله اقتصاد 100 روزه و وعده‌های برجام عملی نشده است که تاثیر بسیاری در نتیجه انتخابات سال 96 خواهد داشت.

شهریاری خطاب به رئیس جمهور گفت:آمارهای شما درباره اشتغال با آمارهای مرکز ایران همخوانی ندارد؛چراکه شما سهم استان سیستان و بلوچستان را در نظر نمی‌گیرید،در این استان هر خانواده‌ای دارای چندین تحصیلکرده بیکار است که به گفته آمار دولت مردم استان سیستان و بلوچستان فقیرترین مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه دولت تنها آمار اشتغال را مطرح می‌کند؛نه آمار بیکاری را، عنوان کرد: به علت رکود و تعطیلی بسیاری از کارخانجات شاهد بیکار شدن تعداد قابل توجهی از کارگران هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:استان سیستان و بلوچستان به حدی فقیر است که در حاشیه شهر زاهدان که مرکز استان است دانش آموزان دبستان سر کلاس درس دچار ضعف می شوند؛چراکه شاهد فقر شدید غذایی هستیم،در چنین شرایطی مسئولان انتظار دارند والدین نفت موردنیاز بخاری‌های مدرسه را تامین کنند.

شهریاری با اشاره به گفته های وزیرکشور که صوت آن را در صحن علنی پخش کرد، گفت: وزیر عنوان کرده است که سبک زندگی و شرایط زندگی در سیستان مطابق 100 سال گذشته است که باید گفت این شرایط مایه خجالت برای دولتمردان نه تنها این دولت بلکه تمام دولتمردانی که 38 سال روی کار آمده‌اند، است.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان انتقاد کرد:متاسفانه بودجه به استان‌ها با شرایط خاص تخصیص داده می‌شود و بودجه عمرانی به درستی پرداخت نمی‌شود و شاهد سیاسی کاری در استان هستیم.