آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص)

امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری ، سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) 4 با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: در اولین روز این رزمایش، جابجایی و اعزام یگان‌های واکنش سریع از سایر مناطق جغرافیایی کشور به‎ مناطق عملیاتی مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هوا و زمین صورت گرفت.

 

سخنگوی رزمایش تصریح کرد: نمایش تحرک، کارآمدی و ارتقای آمادگی یگان‌ها در پاسخ به‌نیازهای عملیاتی و هر نوع تهدید و تمرین طرح‌ها و آموزش‌های تخصصی از امروز در مناطق مختلف رزمایش به‌مورد اجرا گذاشته شد.

 

سرتیپ دوم پیمبری افزود: ارزیابی آمادگی یگانهای عمل کننده در حوزه تحرک تاکتیکی و جابجایی سریع ، انتقال تجربه و توانایی های مدیریت رزم نوین به فرماندهان جوان در رده های فرماندهی و ستادی، کاهش زمان عکس العمل نیروها به تهدیدات و بکارگیری سامانه های دفاعی جدید ، از جمله اهداف این رزمایش است.

 

وی اضافه کرد : رزمایش محمد رسول الله 4 نیروی زمینی ارتش ، در منطقه راهبردی جنوب شرق کشور و در وسعتی بیش از 220 هزار کیلومتر مربع و با شرکت یگانهای مختلف نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با محوریت قرارگاه ولایت نیروی زمینی ارتش در حال برگزاری است .