بازتاب رزمایش ارتش در پایگاه آمریکایی

پایگاه اینترنتی واشینگتن فری بیکن نوشت: بر اساس اظهارات سران نظامی ایران و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی این کشور، ایران سلسله رزمایش‌های گسترده‌ای برگزار کرده است تا «برتری» جمهوری اسلامی را ثابت کند و به نیروهای غربی نشان دهد برای حمله به نیروهای مستقر در منطقه خلیج فارس آمادگی دارد. 

 

در این گزارش آمده است: این تمرین‌های جنگی که روز یکشنبه در جنوب شرقی ایران آغاز شد، با مشارکت نیروی زمینی و نیروی هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد. 

 

این تمرین‌های جنگی همزمان با انتشار بیانیه علنی ایران درباره استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین جدید برگزار شد. این هواپیما، تازه‌ترین نمونه از سلسله هواپیماهای بدون سرنشینی است که ایران در ماههای اخیر به پرواز درآورده است. 

 

واشینگتن فری بیکن نوشت: بر اساس اظهاراتی که همزمان با برگزاری این رزمایش برگزار شد، سران نظامی ایران ضمن هشدار به آمریکا درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در منطقه، وعده دادند هر گونه اقدام تحریک‌آمیز با پاسخ نظامی فوری رو به رو خواهد شد. 

 

روزهای اخیر در گزارش‌ها به نقل از مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، گفته شد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس از برتری برخوردارند. 

 

وی گفت: «شرایط نظامی و امنیتی خلیج فارس به گونه‌ای است که نیرو‌ها و تجهیزات دشمن کاملاً در تیررس نیروهای نظامی ایران هستند.» 

 

در ادامه این گزارش آمده است: این تمرین‌های نظامی که قرار است تا چهارشنبه ادامه یابد، همچنین شامل نمایش یک سامانه جدید ایجاد پارازیت است که ایران مدعی است قابلیت انهدام هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را دارد. ایران همچنین چند موشک با قابلیت هدف‌گیری دقیق و بالگرد مسلح به مهمات سنگین را به نمایش گذاشت. 

 

بنابر اعلام مطبوعات ایران، نیروهای ایرانی به دو هدف (فرضی) مستقر در دریای عمان «چند راکت» شلیک کردند.