واکنش عثمانی به عدم چاپ عبارت "و اطلاع مردم"

محمد قسیم عثمانی عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به عدم چاپ عبارت "و اطلاع مردم" در یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه ششم، گفت: هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه موظف است تمامی مصوبات را عینا به صحن مجلس بدون تغییر و کم و کاست ارائه کند، آن هم در مورد یک کلمه کلیدی و موضوع مهمی مانند اطلاع‌رسانی درآمدها و دریافتی‌های مدیران و مسئولان در یک سامانه که باید به اطلاع مردم و دستگاه‌های نظارتی برسد.

 

وی ادامه داد: حذف این عبارت خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس بوده، البته شاید برای آن منطقی وجود داشته باشد، بنده اگر حذف این کلمه در صحن علنی مجلس پیشنهاد شود به آن رای مثبت خواهم داد اما کمیسیون تلفیق نمی‌تواند در زمان چاپ آن را حذف کند.

 

عثمانی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه باید در مجلس بررسی و رای‌گیری شود گفت: عبارت "به اطلاع مردم" کلمه معمولی نیست که بخواهیم بگوییم غیرعمد بوده، در چاپ نهایی که روز شنبه در اختیار نمایندگان قرار گرفت این عبارت نبود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: شاید دسترسی افراد به حقوق یکدیگر معنایی نداشته باشد اما دستگاه‌های نظارتی باید بدانند یک کارمند و مدیر چه میزان درآمد داشته و از کجا آورده است.