سفر سردار سلیمانی به حلب به درخواست سوریه بوده

جان کربی دوشنبه شب در نشستی مدعی شده است که سفر احتمالی سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 به شمار می‌رود و آمریکا قصد دارد آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت این کشور قصد دارد این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و نگرانی‌های واشنگتن را در این زمینه بازتاب دهد.

 

در همین زمینه جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هیچ وقت تابع قوانین ظالمانه نظام بین الملل نخواهیم بود گفت: سفر سرلشکر قاسم سلیمانی به شهر حلب سوریه به درخواست مقامات دولتی این کشور و در راستای ارائه راهبردها و همکاری نظامی صورت گرفته است، از این‌رو مقامات آمریکایی هیچ اقدامی را از لحاظ حقوقی وسیاسی نمی توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس مشغول دلداری دادن به مثلث «غربی-عبری-عربی» به دلیل شکست راهبردیشان در حلب هستند، افزود: منطقه غرب آسیا متعلق به خانه اسلام است و کسی برای سفر در این منطقه از بیگانگان و آمریکایی ها اجازه نمی گیرد، آمریکایی ها وهمپیمانانشان برای کوچک جلوه دادن پیروزی شگفت انگیز حلب طرح مسائل رسانه ای و حاشیه ای را در دستور کار خود قرار دادند که بحث سفر سردار سلیمانی به سوریه در این راستا صورت گرفته است.

 

 

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به گسترش دامنه اسلام در جهان، انشالله روزی برسد که سردار سلیمانی در نیویورک و لندن بدون اذن آمریکایی ها حضور پیدا کند زیرا تحولات عظیمی در آمریکا و اروپا در حال شکل گیری است که مردم این کشور را به سمت اسلام سوق داده است.