کودتا در حزب اعتماد ملی

گروه سیاسی- یکی از سران فتنه از حصر نامه استعفای خود از دبیر کلی حزب اعتماد ملی را به اعضای شورای مرکزی این حزب رساند و در نامه خود نوشت :" بدون ورود ماهوی به موارد اختلافی، از تمامی دوستان مصرانه می‌خواهم از هرگونه تشتت و اختلاف که موجب حذف یا درگیری عزیزان حزب می‌گردد به شدت اجتناب کنید. یقین دارم که با تحمل، گفت‌و‌گو و سعه صدر می‌توانید به تفاهم برسید."

 

به گزارش افکارنیوز، وی در این نامه همچنین با درخواست استعفا از دبیرکلی حزب نوشته "اینجانب درخواست استعفا از دبیرکلی حزب را دارم و از دوستان تقاضا می‌‌کنم بدون دخالت عواطف و احساسات و به‌خاطر مصالح مهمتر حزب، این درخواست را قبول و تصویب کنند و با مدیریت جناب آقای منتجب‌نیا قائم‌مقام محترم، دبیرکل جدید را انتخاب کنند."

 

این استعفا در حالی صورت می گیرد که پیش از این رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز از سمت خود در این حزب استعفا داده بود که گفته می شود این استعفا مورد قبول دبیر کل این حزب قرار گرفته است.

استعفاهای در حزب اعتماد ملی نشان می دهد اختلاف نظر ها بر سر همکاری با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای آنها دردسر شده است و بگو مگوها و اختلاف نظر ها به حدی شده بود که  به قهر تبدیل شده است.

اختلافات میان اصلاح طلبان اعتماد ملی آنچنان زیاد است که حتی روابط عمومی این حزب به میدان آمد و بیانیه داد و اعلام کرد که این حزب سخنگو ندارد که از آنطرف اسماعیل گرامی‌مقدم که به عنوان سخنگو فعالیت می‌کرد و از مخالفان تصمیم‌های منتجب نیابوده در جوابیه‌ای اعلام کرد توسط دبیرکل حزب انتخاب شده و تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است نه قائم مقام حزب.

گفته می شود شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به منتجب نیا یک هفته فرصت داده تا تصمیم خود در رابطه با قائم مقامی حزب را بگیرد اما برای او شرط گذاشته اند باید تابع مصوبات شورای مرکزی باشد.

استعفاها در حزب اعتماد ملی نشان می دهد حال و روز این حزب سیاسی اصلا خوب نیست و به نظر می رسد زمانی که دبیر کل و قائم مقام حزبی استعفا می دهند نشان از کودتایی است تا با تغییر افراد به تغییر سیاست ها منجر شود، هر چند دبیر کل این حزب بر ضرورت سعه صدر در نامه خود تاکید کرده اما گویا رسیدن به سمت دبیر کلی برای برخی سیاسیون اصلاح طلب نوعی فتح الفتوح است.

مصطفی حسینی