شما که نمی توانستید ، می نشستید در خانه!

گروه سیاسی- اخیرا جهانگیری در جلسه گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در محل این وزارتخانه برگزار شد گفته " به کسانی که بهانه‌جویی می‌کنند باید بگوییم سیاست شما همان بود که فضای اقتصادی کشور را به پرتگاه رساندید و نیروهای انقلاب را مقابل هم قرار دادید. شما کشور را به ته دره بردید و ما آن را چند پله از ته دره بالا آورده‌ایم اما هنوز در دره است. آمار تورم،‌ رکود و درآمد سرانه مردم در سال 91 آنقدر بد بوده که هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم."

به گزارش افکارنیوز، این سخنان نشان می دهد جهانگیری هم همان سیاست دولت مبنی بر ارجاع مشکلات به دولت قبل را در دستور کار دارد و سوالی که مطرح می شود این است اولا دولتی ها از اوضاع کشور قبل از انتخابات سال 92 خبر نداشتند که وارد عرصه رقابت های ریاست جمهوری شدند؟

دوم اینکه الان بیش از سه سال و نیم از عمر دولت یازدهم می گذرد، با رجوع به شعارهای انتخاباتی آقای روحانی که قول حل مشکلات در صد روز را داشت سوال اینجاست چرا امروز که به روزهای پایانی دولت یازدهم نزدیک می شویم هنوز بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد.

بر فرض اینکه دولت نمی تواند خرابکاری دولت قبل را جبران کند چرا مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفت و چرا شعاررفع مشکلات را مطرح کرد.

به نظر می رسد دولت به جای انداختن توپ در زمین دولت قبل، باید به مردم گزارش دهند که چه قدم های برای رفع مشکلات برداشته اند.

انتخابات آینده ریاست جمهوری نزدیک است، دولت اگر نمی تواند در مسیر پیشرفت حرکت کند هنوز فرصت از دست نرفته و می تواند در انتخابات آینده حضور پیدا نکند و صراحتا به مردم بگوید ما نتوانستیم مشکلات را حل کنیم.

متاسفانه یکی از مشکلات در کشور انداختن تقصیر به گردن دیگران است در صورتی که هر مسئولی در هر جایگاهی باید پاسخ تصمیم ها و مدیریت خود باشد و به صورت شفاف به مردم گزارش عملکرد دهد.

امروز کشور با رکود عظیمی رو به رو است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی در طول تاریخ انقلاب بی نظیر است، این رکود که منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور شده و باعث مشکلات فراوان برای کارگران و سرمایه گذاران شده چه توجیهی دارد.

مصطفی حسینی