مشکلات امروز کشور و برجام به فتنه باز می‌گردد

 حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در مسجد غدیر خم درباره حماسه مردمی 9 دی اظهار داشت: باید علت شکل‌گیری حوادثی چون عاشورا، 9 دی و بسیاری از اتفاقات دیگر را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، چراکه علی‌رغم نامه 18 هزار نفر به امام حسین (ع) اما جز معدودی امام (ع) را همراهی نکردند.

مصلحی با بیان اینکه امروز می‌توان زیارت اربعین را مقدمه ظهور دانست، چراکه میان جریان ظهور و نهضت امام حسین (ع) گره‌ای عجیب وجود دارد،‌تصریح کرد: اربعین برای استکبار آینده‌ای خطرناک ایجاد خواهد کرد،‌ یکی از دانشگاه‌های آمریکا حدود 400 دانشجو را به راهپیمایی اربعین حسینی (ع) فرستاد، آنها دنبال این هستند که علت  شکل‌گیری این جریان را جویا شوند، اینکه این همه جمعیت آن هم به یک سو در حرکت‌اند، توجه آنان را جلب کرده است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مناظرات میان ترامپ و کلینتون گفت: یکی از مباحثی که کلینتون در این مناظرات مطرح می‌کرد، نقش راهبردی او در فتنه 88 بود و فضای این مناظرات موجب شد تا خود دست به اعترافاتی در این زمینه بزنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه بیان داشت: مشکلات امروز کشور و برجام همگی به فتنه باز می‌گردد، حدود 30 درصد مشکلات کشور به تحریم‌ها باز می‌گردد، اما بخش بیشتر آن به مسائل دیگری مربوط می‌شود.

مصلحی متذکر شد: یکی از طراحی‌های بزرگ دشمن برای مقابله با جریان انقلاب اسلامی، تغییر نظام فکری نخبگان و مسئولان کشور است و از این رو آنها در پی به هم زدن این نظام فکری‌ هستند.