نمی‌شود در برج‌های میلیاردی نشست و برای مبارزه با فقر نسخه پیچید

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته  (چهارشنبه 8 دی) به مناسبت یوم الله 9 دی با حضور در جمع مردم شرق تهران و در جمع نمازگزاران مسجد علی ابن الحسین علیه السلام گفت: امروز فتنه جدید غبارآلود کردن توانایی‌های یک ملت است، فتنه جدید این است که می گویند «ما نمی توانیم» و می خواهند هزینه ها را زیاد جلوه دهند و در مقابل دستاوردهای ملت را بپوشانند.

وی افزود: امروز دشمنان هم به قدرت ملت ایران اذعان دارند اما عده‌ای نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. مثلا برخی می گویند هسته‌ای اصلاً چه فایده ای داشت؟ اصلا چرا هسته‌ای شدیم؟ فتنه جدید این است که تلاش می‌کنند تا رفتار دشمن را توجیه کنند و آن را بپذیرند و مردم را از مقاومت بازدارند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فتنه جدید نا امید کردن مردم از آینده ای روشن است که فقط با تفکر انقلاب اسلامی به دست می آید و اگر روزی در عرصه سیاسی عده ای برای مردم می خواستند تعیین تکلیف کنند، امروز هم همان ها دنبال این هستند تا یک عده بیشتر از بقیه حق داشته باشند.

جلیلی گفت: امروز فتنه در اقتصاد یعنی تردید در توانایی های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: فتنه این است که اگر دشمن در سطح جهان اسلام هراسی و در سطح منطقه ایران هراسی می‌کند، عده ای نیز در داخل با کمک رسانه‌های بیگانه مردم را از تفکر انقلاب اسلامی و حاملان تفکر انقلابی می ترسانند و می گویند اگر اینها روی کار بیایند جنگ می شود! در حالی که همین تفکر کشور را از جنگ دور کرده و چنان امنیتی ایجاد کرده که دشمن بعد 28 سال جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را در یک منطه نا امن ندارد و این امنیتی است که ما برای آن نگران بدعهدی دشمن نیستیم و روی کاغذ انجام نشده است، بلکه واقعی و ملموس است.

جلیلی اظهار کرد: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند، غبارآلودکردن یعنی موضوعات اصلی با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود و فیلترینگ جایگزین ارائه گزارش درباره میزان استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.

وی تصریح کرد: هند سالی 80 میلیارد دلار از فضای مجازی کسب درآمد می‌کند ولی سهم ما فقط 100 میلیون دلار است، یعنی تقریبا هیچ!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ذات استکبار نمی تواند حقوق مردم را تحمل کند؛ استکبار سیاسی آرای مردم را وتو می‌کند و استکبار اقتصادی اموال مردم را چپاول.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه خوی استکبار بد عهد است چه در کاخ سفید باشد چه در برج‌های میلیاردی، گفت: نمی‌شود در برج‌های میلیاردی نشست و برای مبارزه با فقر نسخه پیچید.

وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی یک منظومه است، ادامه داد:  مبارزه با فقر، بدون مبارزه با فساد و تبعیض نمی‌شود و این فریاد امام علی است، همان قدر که نمی‌توان نسبت به گرسنگی مظلومان بی‌تفاوت بود، مقابل شکم‌بارگی مترفان نیز نباید ساکت بود.

جلیلی افزود: حقوق‌های نجومی متکاثران به اندازه‌ی کارتن خوابی مستضعفان مایه شرمساری است و نگاه لیبرال سرمایه‌داری که ذات آن افزایش فاصله‌ی فقیر و غنی است، نمی‌تواند حامی مظلومین و فقرا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات دینی همه انسان ها به طور مداوم در معرض آزمایش و امتحان هستند و اهمیت چنین جلساتی آنجاست که این روز یک آزمایش بزرگ در سربلندی ملت در عبور از امتحان الهی بود.

جلیلی تاکید کرد: انسان ها در هر امتحانی که موفق شوند ارتقا پیدا می کنند و افتخار ملت ایران این است که در همه این سالها از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه فتنه به معنای در آمیختن حق و باطل است، افزود: دشمن فهمیده برای مردمی که برای حق قیام کرده اند باید حق و باطل را بهم آمیخته کند تا در ایمان مردم تردید ایجاد شود.

جلیلی با بیان اینکه در سال 88 برخی حرفهای عجیب را نه افرادی در لس آنجلس، بلکه در همین تهران بیان می‌کردند، گفت: مثلا گفته شد دختری به نام ترانه موسوی را شکنجه کرده و بعد جنازه او را سوزانده اند! اما بعد که پیگیری شد مشخص شد کلا چند نفر به این اسم وجود دارند که هیچ کدام چنین اتفاقی برایشان نیفتاده است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: یا در یک مورد دیگر مدعی شدند دختر یک جانباز به نام سعیده پورآقایی از منزلش دزدیده شده و شکنجه و کشته شده است! و حتی در مجلس ختم او نیز شرکت کردند اما بعدا مشخص شد اصلا ماجرا طور دیگری بوده و آن فرد به خاطر یک اختلاف خانوادگی از منزل فرار کرده و بعد مدتی هم به منزلش برگشته بوده است!

جلیلی با تاکید بر اینکه وقتی این حقایق برای مردم روشن شد، حماسه 9 دی توسط ملت رقم خورد، افزود: تفاوت فتنه با بحران همینجاست که در بحران باید به هر قیمت ولو با انواع ابزارهای امنیتی نظم و تعادل جامعه را برگرداند ولی در فتنه، بایدطوری هدایت کرد تا مردم نسبت به حقیقت روشن شوند.

وی گفت: در سالگرد حماسه 9 دی باید توجه داشته باشیم که فتنه های جدید چیست و دشمن چطور می خواهد حق و  باطل را درهم بیامیزد تا ما را دچار تردید کند.

جلیلی گفت: هیچ جای انقلاب این نبود که کسانی که حقوق نجومی گرفتند را ذخیره نظام معرفی کنیم، نگرانی نسبت به کارتن خواب‌ها زمانی می تواند درست باشد که از حقوق های نجومی هم شرمسار باشید.

وی افزود: من در سال 92 قبل از اینکه دولت فعلی روی کار بیاید اعلام کرد که چرا باید در جامعه 70 هزار میلیازد معوقات بانکی وجود داشته باشد؟ اما  امروز بعد از سه سال از آغاز به کار دولت یازدهم، معاون اول رییس جمهور رسما اعلام کرد این رقم به 100 هزار میلیارد رسیده که این جای تاسف دارد و باید جلوی این مسایل گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فتنه این است که مردم را معطل کنیم و از ظرفیت های داخلی محروم کنیم و بگوییم صبر کنید تا حتما فلان شرکت خارجی برای سرمایه گذاری به ایران بیاید!

جلیلی گفت: اخیرا از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه ختم الانبیا علیه السلام بازدید کردم، در اوج تحریم ها و دورانی که می گفتند پول و سرمایه نیست این قرارگاه توانسته کارهای بسیار بزرگی با اتکا بر ظرفیت های داخلی انجام دهد و اگر این توانمندی ها ضربدر توان همه ملت شود مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سوالات مردم نیز گفت: یکی از غبارهایی که در این سالها ایجاد کرده بودند این بود که  این ما بودیم که دست دشمن بهانه دادیم! و اگر لبخند می زدیم مشکلات حل می شد اما امروز بعد از سه سال نتیجه چه شده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: امروز الحمدلله همه می گویند در دشمنی امریکا شک نداریم اما چقدر هزینه داده شد تا این تجربه به دست بیاید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرجا اختلاس، رشوه و دزدی وجود دارد نتیجه دور شدن از تفکر انقلابی است و باید به این تفکر بازگشت زیرا تفکر انقلابی است که مانع مفاسد و مشکلات است.