آیت الله اراکی: تحریم ها نتیجه اغتشاشات فتنه گران است

 آیت‌الله محسن اراکی در همایش بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج اراک برگزار شد با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: آنچه که دشمنان را امروز علیه انقلاب جریح کرد و همین‌طور محاصره اقتصادی شدیدی که امروز شاهد آن هستیم همگی نتیجه فعالیت‌های اغتشاش‌گران فتنه 88 است.

وی افزود: بانک‌ها، کالاها، دانشگاه‌ها، نفت و غیره کشور را تحریم کردند به‌حدی که خود تحریم‌کننده‌ها هم معتقدند که ایران بزرگ‌ترین تحریم‌ها را متحمل شده است که همه این موارد نتیجه فتنه‌گری‌های سران فتنه در سال 88 است، الان هم می‌بینیم که همان‌ها در نامه‌ای به رئیس جمهور جدید آمریکا خواستار ادامه تحریم‌ها شده‌اند.

دبیرکل مجمع تقریب جهانی مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر یک سنجش عقلانی منصفانه انجام دهیم متوجه می‌شویم که خواسته مردم ایران این بود که خود برای خودشان تصمیم بگیرند، همان‌گونه که در سال 58 به قانون اساسی آری گفتند و این مسئله بارها تکرار شد و هیچ جای دنیا قانونی وجود ندارد که چندین‌بار به اشکال مختلف به آن آری گفته باشند.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: اما با وجود قانون اساسی شاهد زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی توسط سران فتنه در سال 88 بودیم، این درحالی است که وقتی از یکی از سران فتنه پرسیدند که آیا امید دارید که رای بیاورید گفت نه من شرکت نکردم که رای بیاورم چون به‌طور معمول در کشور ایران هر رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود برای دور بعد هم مردم او را انتخاب می‌کنند، این حرفی است که خود این افراد می‌زدند پس چرا نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال بردند، حالا زیر سئوال هم بردند چرا مطابق قانون پیش نرفتند و به مراجع قضایی مراجعه نکردند.

طبق آیات قرآن فتنه‌گران همان منافقانی هستند که به انتظار شکست جبهه ایمان نشستند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فتنه‌گران جریان فتنه 88 گفت: در سوره حدید دو یا سه آیه دررابطه با بصیرت و فقدان بصیرت وجود دارد و در آنها آمده است که روزی می‌آید و مومنان در آن روز نوری دارند که پیشاپیش آنها و در سمت راستشان حرکت می‌کند و درنهایت جایگاه آنها بهشت است، در این روز منافقان به مومنان می‌گویند از نوری که خداوند به شما بخشیده است به ما هم ببخشید تا ما هم از نور شما بهره‌مند شویم که در پاسخ به آنها گفته می‌شود شما خودتان چنین سرنوشتی را برای خود رقم زدید بروید و از نورهای پیشین خود نور بگیرید.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: اینجا حائلی بین این دو گروه ایجاد می‌شود و منافقان خطاب به مومنان می‌گویند مگر ما با هم نبودیم چرا کمکمان نمی‌کنید، خطاب به آنها گفته می‌شود شما چهار مشکل داشتید که با دست خودتان آفریدید و به چنین سرنوشتی دچار شدید، شما با دست خود فتنه ایجاد کردید، به انتظار شکست جبهه ایمان نشستید، خودتان را به‌شک گرفتار کردید و در بند آرزوها قرار گرفتید و آرزوها شما را فریب دادند.

وی عنوان کرد: تا اینکه قانون و امر خدا که همان سنت الهی است آمد و شما در دام شیطان گرفتار ماندید و آن فریبکار شما را از خدا دور کرد و یاد خدا را از شما ربود که سرآغاز این گرفتاری در فتنه، طمع‌های دنیوی است.

‌امروز توریسم درمانی از فعال‌ترین توریسم‌های کشور است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران گفت: امروز توریسم درمانی از فعال‌ترین توریسم‌های کشور است که از انگلیس، ایتالیا و دیگر کشورها برای درمان به کشور ایران می‌آیند و معتقدند که درمان ایران اطمینان‌ بخش‌تر از کشور خودشان است.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: افرادی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند همه از رفاه و پیشرفت علمی موجود در ایران متعجب می‌شوند، خوشبختانه امروز ایران در زمینه پیشرفت‌های علمی جزو کشورهای برتر دنیا بوده و به‌عنوان قطب علم شناخته شده است.

وی افزود: این پیشرفت را در جای‌جای کشور پس از انقلاب می‌توان مشاهده کرد به‌گونه‌ای که با مقایسه وضع روستاهای کشور در زمان قبل انقلاب و الان به‌طور کامل می‌توان شاهد پیشرفت و رفاه آنها شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای خارجی مانند قطر، لندن، مجموعه بریتانیا و غیره شاهد وضع نامساعد اقتصادی و رفاهی هستیم، همچنین در عربستان سعودی که این مسائل را باید با رفتن به متن جامعه آنها مشاهده کرد.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: بنابراین باید دستاوردهایی که انقلاب با این همه مشکلات، فشارها و توطئه‌ها به دست آورده است را قدر بدانیم، کشور ما مستقل شده و قدرت پیدا کرده و الان به کشوری قدرتمند برای آمریکا تبدیل شده که حتی از روسیه هم در مقابل آمریکا قوی‌تر است و روسیه به پشتیبانی ایران است که خیلی از مواقع در برابر آمریکا می‌ایستد.

وی ادامه داد: نکته مهم این قدرت، بحث ولایت فقیه در ایران است که قدرت برتر ایران در اختیار یک فرد با خدا، با تقوا و خدوم قرار دارد و هول هدایت‌ها و راهبری‌های ولایت فقیه است که ایران به چنین جایگاهی رسیده و تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از نقاط عطفی است که باید بر آنها ارج نهاد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: اختلافات ما نباید منجر به دشمنی و درگیری شود، اختلاف تا وقتی که به دشمنی منتهی نشود آسیبی به‌دنبال ندارد اما وقتی به دشمنی منتهی شود اختلاف می‌افکند.