آماده شدن صندوق های اخذ رای و تعرفه های انتخابات

علی اصغر احمدی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین روند انتخابات اظهار داشت: ستاد انتخابات وزارت کشور کار خود را برای تمهید مقدمات در سطح ملی و استان ها آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مثلا طراحی و چاپ تعرفه های انتخاباتی و تهیه فرم های انتخاباتی، صندوق ها و توافق با هیات های نظارت از شورای نگهبان تا هیات نظارت مجلس برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و باشکوه انجام شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بر اساس قانون، آنچه که الان در اختیار داریم از 25 اسفند ماه کار بررسی و قانونی تشکیل هیات های اجرایی برای انتخابات شوراها آغاز می شود و سی اسفند ثبت نام برای انتخابات شوراها انجام می شود.

احمدی گفت: البته نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که زمان ثبت نام را از ایام تعطیلات جلوتر بیاورند. ما به عنوان وزارت کشور صددرصد آمادگی داریم قانون فعلی را در همان ایام تعطیلات در سراسر کشور اجرا کنیم و مکلفیم مر قانون را هم رعایت کنیم.

وی یادآوری کرد: در سمیناری هم که بنده با معاونان سیاسی استانداران سراسر کشور داشتم گزارشی که به من دادند حاکی از آمادگی کامل برای اجرای قانون انتخابات در زمان مقرر است. ممکن است این سوال پیش آید که آیا وزارت کشور می تواند زمان را جابجا کند؟. نه. ما مهندسی معکوس را در توافق با نظار داریم و 29 اردیبهشت روز اول اخذ رای است.