اعطای وام به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

علی اوسط  هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگویی با اشاره به حادثه سیل اخیر به استان متبوعش گفت: در حال حاضر سیل فروکش کرده و آب‌های جاری به سمت سدها می‌رود، همچنین مشکلات راه‌های مواصلاتی و قطعی برق استان برطرف شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها، سازمان بیمه و دولت باید مساعدت کنند، افزود: هشدارها و پیشگیری‌ها برای مقابله با این حادثه تأثیرگذار بود و مردم به این تهدیدات آگاه هستند، 500 روستای این استان که نزدیک به 1670 خانوار روستایی آسیب‌ دیده داشت، اسکان یافتند.

هاشمی با اشاره به پرداخت وام به سیل‌زدگان اظهار داشت: به خسارت دیدگان وام با سود 4 درصد و به طبقه ضعیف وام 3 میلیونی بلاعوض پرداخت خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت در طول این چند روز به این استان توجه داشته، امیدواریم که بتوانیم مشکلات پیش‌رو مردم این استان را هرچه سریعتر برطرف کنیم، هرچند مشکلات سالیانه‌ خشکسالی این استان با بارش سه روزه تأمین و بیش از 80 میلیون متر مکعب برای سدها آبگیری شد.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی سالانه این استان 105 میلی متر بود، اضافه کرد: باید شکرگزار خداوند باشیم که انتظار مردم توأم با نماز و دعا به بار نشست و نعمت الهی به وسعت زیادی جاری شد به گونه ای که در بعضی از مناطق بیش از 163 میلی متر باران بارید.