آشنایی با یک آشنای توئیترباز در دولت روحانی

پس از سکوت و غیبت محمد جواد ظریف در شبکه‌های اجتماعی که با بدعهدی‌های آمریکا و نقض برجام آغاز شد، اینک یکی از مقامات دولت روحانی دست به کار شده و شروع به بازی کرده است.

 

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی این روزها سعی دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی نقشی فراتر از مشاوره در امور فرهنگی حجت‌الاسلام حسن روحانی ایفا کند و تقریبا در بسیاری از موارد از جمله حادثه پلاسکو تا انتخابات ریاست جمهوری 96 و انتخاب وزراء نظردهی می‌کند؛ شخصی که به گمان تحلیل‌گران، از کنترل روحانی خارج شده و در حال بازی کردن با باقی مانده‌‌های اعتبار دولت است.

 

برخی از آخرین توئیت‌های آشنا مربوط به پلاسکوست. درحالی که فاجعه پلاسکو حدود 9 روز کشور و افکارعمومی را در بهت و غم و اندوه بسیاری فرو برده بود، مشاور روحانی در امور فرهنگی ذیل موضوع پساپلاسکو با کنایه و استفاده از واژه‌هایی چون «‌سنگ‌پرانی»‌، «‌آتش به‌اختیار»‌، «آسیاب به نوبت» ‌و «‌آتش به نوبت»‌ و ... در فاز سیاسی/امنیتی خود فرو رفته بود و احیانا سعی داشت این فضا را نیز به جامعه‌ای که بیشتر دغدغه‌اش از بین رفتن مظلومانه چند تن از هموطنانش بود، انتقال دهد.

 

در ادامه برخی از پست‌های توئیتر حسام‌الدین آشنا را ذکر می‌کنیم که بازبینی این موارد در خصوص برخی از سیاست‌های دولت و نتیجه آن از جمله نگرش به آمریکا، برجام و ... اطلاعات جالب توجهی به ما می‌دهد.

دغدغه‌های سیاسی آقای مشاور درباره فاجعه پلاسکو در حالی که جامعه غم‌زده از این حادثه دلخراش بود

 

باید پرسید آیا با اقدامات ترامپ علیه ایرانیان و دیگر کشورهای اسلامی این حرف آقای آشنا درست است و
اساسا با تحویل یک هواپیما می‌توان به چنین نتیجه‌ای رسید؟

 

رویترز(95/11/1): تحریم بانکی ایران همچنان برقرار است/ وفاداری به تحریم‌ها و ترس از مجازات‌ها، رویه بانک‌های غربی 

اقتدار ایران در منطقه به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای قوت بخشید یا برجام باعث پیروزی‌های منطقه‌ای شد؟

 

 توئیت خاص درباره مرحوم هاشمی

 

توئیت‌های سیاست خارجی آشنا
 
کنایه به حصر!

 توصیف‌ها و پیش‌بینی‌های آشنا درباره برجام در زمان اوباما و پیشاترامپ 

 

به هرجهت بعضی از وزرای روحانی دست رو دست گذاشتند و منتظر سیب و گلابی و هلوی برجام هستند و دیگر مقامات دولتی اعم از مشاور و غیره، در باغ به بار ننشسته برجام، در حال توییتر بازی و تهدید دیگران هستند، معلوم نیست چه کسی به فکر مردم است؟