مشاور رئیس مجلس: رابطه ایران و حماس محکم است

«حسین امیرعبداللهیان» مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روابط میان تهران و جنبش حماس را محکم توصیف کرد.

وی در مصاحبه با روسیا الیوم ، ابتدا به حمله رژیم صهیونیستی به نورا غزه در تابستان 2014 پرداخت و گفت: به دلیل اوضاع منطقه عربی و عدم ثبات در مصر و تونس و نیز شرایط در سوریه، عراق و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، اسرائیلی‌ها فکر کردند که فرصت برای حمله به نوار غزه و اشغال دوباره آن فراهم شده، اما چه چیزی اتفاق افتاد؟ جنگ چند روزی (51 روز) ادامه پیدا کرد اما در نهایت اسرائیلی‌ها نتوانستند در مقابل موشک‌های حماس و جهاد اسلامی ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله‌ای، یک دسته از حماس جدا شد و دیدگاه‌هایش را در خصوص سوریه ارائه داد که با دیدگاه‌های جریان کلی در این جنبش اختلاف‌نظر پیدا کرد اما جنبش حماس به صورت کلی، از تهران به ویژه در دفاع از ملت فلسطین و حقوقش دور نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: هم‌اکنون تلاش‌هایی در جریان است تا یک کنفرانس بین‌المللی در راستای دفاع بیشتر از ملت فلسطین برگزار شود؛ این کنفرانس هم‌اکنون در مرحله برنامه‌ریزی و هماهنگی است و به مجرد رسیدن به مرحله عملی، اعلام خواهد شد.

وی در خصوص دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور از جمله ایران به آمریکا گفت: ترامپ باید شهرواندن کشوری را ممنوع‌الورود می‌کرد که در حادثه 11 سپتامبر دست داشتند؛ عربستان سعودی یکی از کشورهایی بود که به صورتی گسترده در این حادثه و نیز در گسترش تروریسم در منطقه خلال سال‌های اخیر دست داشته است.