استیضاح آخوندی سه شنبه باید اعلام وصول شود/ 70 امضا پای استیضاح

گروه سیاسی- صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به نشست روز گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان متقاضی استیضاح  در کمیسیون عمران مجلس گفت: این نشست 2 ساعت به طول انجامید اما جمع بندی جلسه این بود که استیضاح وزیر باید در صحن مجلس اعلام وصول شود.

وی با بیان اینکه استیضاح این وزیر 18 محور دارد، گفت: تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان با 49 کشته و مدیریت و عملکرد ضعیف از جمله این محورهاست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیر قانع نشدند و طرح استیضاح وی که 70 امضا دارد به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد.

بدری با اشاره به جلسه علنی فردا سه شنبه مجلس گفت: از آنجا که نمایندگان خواهان استیضاح وزیر هستند، این طرح باید در جلسه فردای مجلس اعلام وصول و وزیر هفته آینده باید برای پاسخگویی به محورهای استیضاح در صحن مجلس حاضر شود.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس اطلاع ما در نشست دیروز کمیسیون برخی از نمایندگان به آخوندی اعتراض داشتند، گفت: این اعتراضات در جلسه بررسی استیضاح طبیعی است. سوال و جواب مطرح می شد و در این بین اعتراض برخی نمایندگان هم طبیعی است.

پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان 49 مسافر زائر امام رضا(ع) در آتش سوختند و جزغاله شدند.

روز یکشنبه 14 آذر طرح استیضاح این وزیر با 84 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس و به کمیسیون عمران ارجاع شد.

هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون عمران این طرح را معطل کرده و بررسی آنرا به تاخیر انداخته اند.

کمیسیون موظف بود ظرف 10 روز نشستی میان نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر برگزار و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کند.

قرار بود روز سه شنبه 21 دی ماه نشست مشترک وزیر و نمایندگان متقاضی استیضاح در کمیسیون برگزار شود اما به دلیل فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز یکشنبه 19 دی ماه و برگزاری مراسم تشییع در روز سه شنبه، این نشست برگزار نشد.

بعد از تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در صحن مجلس، نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه رفتند. اما جلسات مجلس از روز یکشنبه دهم بهمن از سر گرفته شد و قرار بود کمیسیون عمران مجلس بعدازظهر روز یکشنبه دهم بهمن نشست مشترک میان نمایندگان متقاضی و وزیر راه و شهرسازی را برگزار کند.

ولی وزیر در این نشست حضور نیافت و بهانه وی هم این بود که دعوتی از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه صورت نگرفت.

همین نامه باز بهانه ای شد تا استیضاح وزیر در صحن مجلس مطرح نشود و مجدد به کمیسیون عودت داده شود.

در هر حال برای دومین بار دیروز این استیضاح در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت.

علیرضا تهرانی