ایران و رژیم صهیونیستی بازوان تروریسم هستند!

«عبدالله المعلمی» سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل با ابراز خوش‌بینی از دولت «دونالد ترامپ» از مواضع ضد ایرانی رئیس‌جمهور جدید آمریکا استقبال کرد.

المعلمی در گفت‌و‌گو با روزنامه «الریاض» عربستان، در پاسخ به این سؤال که آیا دولت جدید آمریکا می‌تواند تأثیر مثبتی بر سیاست بین‌الملل بگذارد؛ پاسخ داد: آمریکا کشوری است که در صحنه جهانی رهبری می‌کند و مؤثر است. بزرگترین اقتصاد و مجموعه نظامی را داراست و در شورای امنیت نیز عضویت دائم دارد و تأثیرش در سیاست جهانی مشهود است و باید گفت هر تغییری در دولت آمریکا بر سیاست جهانی نیز تأثیر خواهد گذاشت.

او درباره مواضع ضد ایرانی «دونالد ترامپ» گفت: بدون شک دولت جدید آمریکا نقش منفی ایران در منطقه را درک کرده و این بر زبان چندین تن از مسئولان این دولت جاری شده است و ما هم طبیعتا از این موضع حمایت می‌کنیم و معتقدیم که مواضع قبلی آمریکا را در این مورد، تصحیح می‌کند.

سفیر سعودی در سازمان ملل در این باره افزود: مواضع دولت جدید آمریکا درباره ایران از عقلانیت و واقع‌گرایی در برابر نقش تخریبی ایران در منطقه برخوردار است و امیدواریم که این مواضع تأثیر مثبتی بر نقش آمریکا در سازمان نیز بگذارد و ما همچنان منتظریم که به اذن خدا، نتایج این مواضع را در تصمیمات سازمان ملل یا در دیگر عرصه‌ها مشاهده کنیم.

این دیپلمات سعودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قضیه فلسطین در اولویت سیاست‌های عربستان قرار دارد، ایران و رژیم صهیونیستی را بازوان تروریسم دانست و گفت: ایران و اسرائیل بزرگترین بازوانی هستند که از تروریسم برای اهداف سیاسی استفاده می‌کنند.

او در این باره افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه به شکل مثبتی پیش می‌رود؛ البته اگر ایران و برخی کشورها را در نظر نگیریم چرا که ایران جزئی از تروریسم است و آن را پرورش می‌دهد، مثلا لبنان یا سوریه، عراق، بحرین و چند کشور دیگر صحنه اقدامات تروریستی ایران شده است.