ایران در رسانه های جهان/بی احترامی مامور ترک به اتباع ایرانی

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

تد کروز: ترامپ باید مانع حمایت ایران از تروریسم شود

سناتور آمریکایی طی یادداشتی در پایگاه خبری «یو‌اس‌ای تودی» ضمن ادعای حمایت ایران از گروه‌های تروریستی خواستار برخورد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید ایالات متحده با ایران شد.

***

ترامپ با تقویت میانه‌روهای ایران محدودیت‌های برجام را طولانی کند/ واشنگتن از ادبیات تهدیدآمیز علیه ایران عقب نشسته است

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در یادداشتی روز جمعه به بررسی دلایلی پرداخته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را پاره نخواهد کرد. 

***

ریابکوف: همکاری مشترک ایران، روسیه و ترکیه به بهبود اوضاع سوریه کمک کرد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که همکاری مشترک آنکارا، مسکو و تهران به بهبود اوضاع سوریه کمک کرده است. 

***

آمریکا بانک‌های اروپایی را از سرمایه‌گذاری در ایران باز می‌دارد/ پروژه‌ها و قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران بی نتیجه مانده‌اند

روزنامه الشرق الاوسط طی گزارشی در مورد مانع‌تراشی آمریکا در روند سرمایه‌گذاری در ایران نوشت: منابع بانکی اروپایی فاش کرده‌اند که بسیاری از پروژه‌ها و قراردادهای سرمایه گذاری در ایران طی چند ماه گذشته تحت تاثیر اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا بی‌نتیجه مانده‌اند.

***

مامور خاطی شاغل در مرز گوربولاغ ترکیه اخراج شد

در پی انتشار فیلمی مبنی بر بدرفتاری و بی احترامی یک مامور ترک به اتباع ایرانی در مرز گوربولاغ ترکیه و با پیگیری دیپلمات‌های ایرانی در آنکارا، مامور خاطی شاغل در مرز مزبور اخراج شد.

***

توافق شرکت چینی و آمریکا برای اقرار به نقض تحریم ایران و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه

 رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی زد تی ایی چین در آستانه انعقاد توافقی با دولت آمریکا برای اقرار به نقض قوانین این کشور و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه در مورد اتهام نقض قوانین آمریکا برای فروش فناوری به ایران است.

***

ایران برنامه‌ای بلندپروازانه برای تقویت ناوگان زیردریایی‌های خود دارد

آژانس اطلاعات دریایی آمریکا در گزارش تازه خود از توانمندی‌های دریایی ایران، نوشته است که ایران طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای تقویت توان زیرسطحی خود در نظر دارد.

***

تلاش دولت اوباما برای آزادی زندانیان آمریکایی محبوس در ایران تا آخرین روز

یک نشریه آمریکایی مدعی است که دولت اوباما تا آخرین روزهای زمامداری وی برای آزادی محکومین آمریکایی از ایران تلاش می‌کرده ولی این تلاش‌ها و مذاکرات شکست خورده است.