امامی‌کاشانی: ولی فقیه فرهنگ اصیل اسلام را احیا می‌کند

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه گفت: بنده که در راه می‌آمدم، ریاست بنیاد شهید راجع به شأن شهید صحبت می‌کرد؛ بنده به این فکر افتادم که جوانی که به جبهه می‌رود ناکام است؟ که می‌گویند این 20 ساله رفت، 30 ساله رفت؛ این ناکام است؟ آیا انسانی که 80 سال دارد کام‌ رواست؟ 100 سال عمر داشته کام روا شده است؟ پیر 90 ساله‌ای که با کوله‌باری از دورغ و فساد و مال مردم خوردن و حق مردم را ضایع کردن زندگی کرده و خودپرستی دارد، کام روا شده؟ این آدم وقتی بمیرد نمی‌گویند ناکام است، می‌گویند در چاه فساد گناهان افتاده بوده، اما چه بسا جوانی که با عشق به اهل بیت در جوانی می‌رود، کام‌روا شده، او ناکام نیست.

 

وی با طرح این پرسش که جامعه مترقی و متمدن چه جامعه‌ای است؟ تصریح کرد: آن جامعه، جامعه توحیدی و متوجه به خداست، دنبال عدالت و امنیت و رسیدگی به حقوق مردم و امت اسلام باشیم.

آیت‌الله امامی‌کاشانی ادامه داد: امت اسلام 14 الگو دارد که اول آن پیامبر و آخر آن حضرت مهدی (عج) است، این 14 نفر مورد احترام تمام امت اسلامی هستند و حال بگذریم که بعضی حاکمان اسلامی در بعضی کشورها با صهیونیست‌ها هستند و با دشمنان اسلام هستند، اینها آدم نیستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: فرهنگ ما فرهنگ بسیار بزرگی است، ما به فرهنگ‌مان افتخار می‌کنیم، این فرهنگ ایران و جمهوری اسلامی ایران است، این فرهنگ در دنیای اسلام نشر پیدا کرده و فلسطین را به راه انداخته و یمن را در برابر آل‌سعود به پا کرده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: شب عید به افراد بینوا برسیم، ببنید حضرت فاطمه(س) چگونه الگویی بود، مدام در عروسی‌ها به خودمان نرسیم. در لباس‌ها فقط به فکر پوشش خودمان نباشم، به فکر عروس‌های دیگر هم باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم هم با اشاره به تشکیل اجلاسیه خبرگان رهبری، گفت:‌ مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن کشف ولی‌امر است، در غیبت کبری نائب، نائب عام است و نائب عام از فقها و فقیه عادل است و خبرگان ولی‌فقیه را کشف می‌کند، آن هم نه در حد فقاهت که مجتهد جامع‌الشرایط باشد، بلکه تدبیر و برنامه‌ریزی و توجه به دنیا و دنیاشناسی و دشمن‌شناسی و مردم‌شناسی داشته باشد.

وی افزود: به این معنا که بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع) در سال 260 هجری قمری، حضرت مهدی (عج) در سن 5 سالگی به مقام امامت رسید؛ در زمان غیبت امام زمان هدایت و رهبری جامعه به عهده ولی‌فقیه است.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: بنا به بیانات مقام معظم رهبری "ولی امر، فرهنگ اصیل اسلام را احیا می‌کند و در برابر هجمه‌های دشمن مردم را آماده کرده، اجازه نمی‌دهد مردم هجوم دشمن را بپذیرند و انفعال داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ما در برابر دشمن قدرت دینی، فرهنگی و جوانان کشورمان را داریم که حاضر هستند برای مسیر انقلاب فداکاری کنند، در تمام دوران‌های پس از انقلاب این جوانان بودند که با حضور مستمر خود دشمن را عقب راندند و تمامی پیروزی‌های پس از انقلاب در سایه ولایت فقیه از اسلام و شریعت به ما رسیده است.

وی گفت: ولی فقیه باید در برابر مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان، معیشت مردم، اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی دغدغه داشته باشد و تنها به برنامه‌های درازمدت قناعت نکند، کسی باید رهبر جامعه باشد که لیاقت این امر را داشته و بدانید که مجلس خبرگان همواره پاسدار این امر است، خداوند وجود رهبر گرانقدرمان را تا ظهور امام عصر (عج) حفظ کند.