نزاع امروز در منطقه، نزاع مقاومت و غیرمقاومت است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه 21 اسفند) با حضور در کنگره شکوه ایثار که در جهت تقدیر از خانواده‌های شهدا بود، گفت: خداوند به مادران و همسران شهدا تفضلی کرده که از بیت شریف شهادت آنها را قرار داده است.

وی ادامه داد: عنایت خاصه الهی شامل خانواده شهدا شده و چیزی بزرگ‌تر از مفهوم شهادت در زندگی اسلامی نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه انسان‌ها در زندگی متعارف خود و در تعاملات اجتماعی کارهای نیک بزرگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: اما تا زمانی که در مقابل این مفهوم که شهادت بالاتر از همه اعمال نیک قرار دارد نباشند زندگی آنها تکمیل نمی‌شود.

لاریجانی افزود: اگر کارهای نیک را در یک کفه میزان و مفهوم شهادت را در کفه دیگر میزان قرار دهیم، قطعا این دو کفه متوازن نخواهند بود.

وی با بیان اینکه امروز افراد در زندگی روزمره خود غرق در مسائل گوناگون هستند، ادامه داد: این افراد زمانی بیدار می‌شوند که در مقابل مرگ قرار می‌گیرند.

رئیس مجلس اضافه کرد: این دنیا و آن دنیا هر کدام مبنایی دارند که اگر فردی می‌خواهد خودش را با دنیای آخرت همگون کند باید در این دنیای فانی به مجاهدت و شهادت توجه کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز به مفهوم کلیدی شهادت توجه نمی‌شود،‌ اظهار داشت: اما مسلمانان با توجه به گفته‌های اولیاء خدا به این مفهوم توجه ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره)‌ مفهوم شهادت را در سیر و سلوک انقلاب اسلامی جانمایی کرد و جوانان در 8 سال دفاع مقدس در صحنه حضور پیدا کردند.

رئیس مجلس افزود: اگرچه ما گرفتاری‌های زیادی پس از انقلاب داشتیم، اما جوانان با حضور در جبهه‌هایی که همه دنیا علیه ما جمع شده بودند حضور یافتند و صحنه‌ها را تغییر دادند.

لاریجانی با بیان اینکه نزاع امروز در منطقه، نزاع مقاومت و غیرمقاومت است گفت: امروز در منطقه دو صف به نام مقاومت و غیرمقاومت وجود دارد که در صف دوم استکبار، رژیم صهیونیستی و کشورهای سرسپرده به آنها در آن حضور دارد.

وی تصریح کرد: اگر در سوریه و عراق بحران وجود دارد نشات گرفته از همان بحث نزاع مقاومت و غیرمقاومت است.

رئیس مجلس ادامه داد: مادران شهید در کاری که شهدا کرد‌ه‌اند و در میراث آنها سهیم هستند چون این شهدا در خانواده‌ها رشد کرده و شخصیت خود را پیدا کرده‌اند.

لاریجانی افزود: همسران شهدا نیز در این کار شهدا سهیم بودند چون اگر محیط خانواده برای مجاهدت آماده نباشد این صحنه یا شکل نمی‌گیرد یا به سختی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا سنگ بنای حرکت جاودانه‌ای را بنا نهاده‌اند و هر چه برکات بر این حرکت بوجود آید آنها نیز سهیم هستند.