آقای روحانی اگر ملت به توهین‏‌های شما پاسخ نمی‌‏دهند به خاطر لباس روحانیت است

در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مقدمی مدیرکل فرهنگی حوزه‌های علمیه و رئیس شورای هماهنگی نیروها و گروه‌های فعال فرهنگی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس جمهور آمده است: جناب آقای رئیس جمهور در این روزها سخنان نیش‌دارتان نسبت به امت قهرمان ایران بیشتر شده و هر روز دسته گل جدیدی به آب می‏‌دهید گویا در این ایام پایانی نیاز شدیدی به ایجاد تشنج و عصبانی کردن نیروهای انقلاب و دو قطبی کردن انتخابات دارید تا با مظلوم‌نمایی بتوانید رای بیشتری جمع کنید، ولی امت حزب‌الله بنا نداشته عصبانی شود و در کمال آرامش و ادب فقط در حد ضرورت شما را نقد کرده است.

در این نامه افزوده شده است: جناب آقای روحانی اگر عموم ملت قهرمان و فرهیخته ما به توهین‏‌های شما پاسخ نمی‌‏دهد از این نظر است که معتقدند لباس روحانی، لباس پیامبر خدا و محترم است، تن هر کسی که باشد. اگر علما و فضلای حوزه پرعظمت قم در مقابل توهین‏‌های شما سکوت می‏کنند از آن نظر است که قرآن کریم فرموده است: «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿فرقان/63﴾». اکنون که ایام ریاست و صدارت شما رو به پایان می‌‏رود خوب است نگاهی به پشت سر و وعده‏‌هایی که به مردم دادید بیندازید. گفتید 100 روزه اقتصاد را اصلاح می‌‏کنید، گفتید کاری می‌‏کنید که کسی نیاز به یارانه نداشته باشد، باغ سیب و گلابی نشان دادید، ولی عمل نکردید، در حالی که قرآن کریم در تعریف صاحبان خرد فرموده است: « وَلا یَنْقُضُونَ الْمیثاقَ».

در این نامه تصریح شده است: آقای روحانی گفتید که کلید دارید، کلیدتان را هم نشانمان دادید ولی کلیدتان فقط به درد قفل اقتصاد دشمن می‌‏خورد، برای قفل زندگی مردم ایران کاری نکردید. نمی‌‏گویم دروغ گفتید ولی خدای تعالی کلید رزق مردم را فقط در دست خدا دانسته و می‏فرماید:« لَهُ مَقَالِیدُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاءُ وَیَقْدِرُ». وقتی گفتید عزت را به پاسپورت ایرانی بر می‌گردانید خیال کردیم در قرآن خوانده‌‏اید که «وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ وَلکِنَّ المُنافِقینَ لا یَعلَمونَ»,عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است؛ ولی منافقان نمی‌دانند!» ولی وقتی دیدیم عزت را از کدخدا می‌‏خواهید نه خدا، شک کردیم که آیه « قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء» به گوشتان خورده باشد.

در این نامه آمده است: آقای روحانی چه لبخندهایی که به دشمن تحویل دادید، چه تعریف‌هایی که از دشمن کردید، یادتان هست که در تعریف دشمن اسلام، ایران و ایرانی او را «مودب و باهوش» خواندید ولی یاران انقلاب را «بی‌شناسنامه»، «بی سواد» و «تندرو» دانستید، لبخندتان برای دشمن و اخمتان برای دوستان بود در حالی که قرآن کریم فرموده است «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ».

آقای روحانی رویاهایتان را واقعی قلمداد کردید و گفتید «700 هزار شغل در طول یکسال ایجاد کرده‌ایم» ، از «رکود گذشته‌‏ایم»، گفتید«دولت به تمام وعده‌هایش عمل کرد؛ شرمنده ملت نشدیم.!» و... در حالی که قرآن کریم فرموده است «إِنَّما یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْکاذِبُون‏؛ تنها کسانی درو‏غ‌پردازی می‌‏کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند ».

در این نامه خاطرنشان شده است: با این همه ما در پایان از شما تشکر می‏‌کنیم، به همان دلیلی که حضرت آقا از ترامپ تشکر کرد زیرا شما هم با برجام چهره واقعی آمریکا را نشان دادید.