افشاگری تازه از صندوق فرهنگیان/دو برادر انحراف صندوق را کلید زدند!
کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تشریح آخرین نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر مشغول جمع بندی نتایج تحقیق و تفحص هستیم و تمام تلاشمان این است که گزارش تحقیق و تفحص مذکور را تا اردیبهشت سال 96 به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضا با هئیت تحقیق و تفحص افزود: این همکاری موجب شد تا ما بتوانیم از طریق افرادی که در راستای این پرونده بازداشت شدند، از پشت پرده مفاسد صندوق اطلاعات کسب کنیم .

 

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با اشاره رقم نهایی مفاسد صندوق فرهنگیان تاکید کرد : یکی از ارقام مفاسد مربوط به رقم مفاسدی است که در بانک سرمایه بوده و تقریبا به ۸ هزار میلیارد می رسد و رقم  بعدی مربوط به شرکت سرمایه گذاری است و یک رقمی هم به صندوق ارتباط پیدا می کند که به دلیل برخی ملاحظات نمی توان رقم قطعی مفاسد در پرونده صندوق را اعلام کرد.

 

کوچکی نژاد ادامه داد: موانع زیادی در ارائه اطلاعات بیشتر در راستای پرونده صندوق وجود دارد، چراکه برخی اطلاعات می تواند موجب بازداشت برخی مسئولین شود ؛ همچنین این اطلاعات می تواند منجر به دستگری برخی مسئولین در سطوح بالاتر شود که هنوز بازداشت نشده اند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به فشار برخی افراد در جهت  اختلال در انجام تحقیق و تفحص بیان داشت : این افراد می کوشند تا مسیر تحقیق و تفحص را از ریل خارج کنند.

 

 ** کشف تازه

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به عدم تسریع در ارائه برخی اسناد و اطلاعات از سوی آموزش و پرورش  به کمیته تحقیق و تفحص تاکید کرد: این در حالی است که برخی از اسناد هنوز به کمیته مذکور ارائه نشده است و با این حال ما در جریان فعالیتمان اخیرا متوجه شدیم که بین واریزی های فرهنگیان در استان ها و آنچه که در صندوق تجمیع شده است تفاوت آماری وجود دارد. به عنوان مثال مبلغی واریز شده و اما این مبلغ چطور محاسبه شده جای سوال دارد؟ لذا این امانتی بوده که از آن  فرهنگیان است و باید به صندوق واریز می شده است .

وی با اشاره به اینکه کمیته مذکور در حال جمع آوری برخی اسناد درباره فاصله پرداختی فرهنگیان و محاسبه تجمیع آنها درصندوق است، ادامه داد: به دلیل اینکه برخی از این اسناد مربوط به دورهای گذشته تا امروز می شود متاسفانه با کندی به ما اطلاعات داده می شود .

**ردپای فتنه 

 

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به موضوع گسترش تشکیلات صندوق که در چند سال اخیر عملیاتی شده است، گفت: در راستای گسترش تشکیلات صندوق یکسری باندها در شعب استانها فعال هستند که این افراد همگی از یک طیف و علی الخصوص از طیف فتنه است و این افراد یک تشکیلاتی در استانها ایجاد کرده اند و از همین منابع صندوق به آنها حقوق داده می شود.

 

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا باید این افراد اینچنین ساختار تشکیلاتی با نام گسترش تشکیلات صندوق در استان ها  راه بیاندازند، افزود: قطعا فرایند فعالیت صندوق با کاستن حقوق فرهنگیان باید در صندوق تجمیع شود و اینکه چرا باید افرادی برای این فرایند ساده در استان ها به کار گزفته شود سوالی است که هنوز بی پاسخ مانده است .

 

کوچکی نژاد ادامه داد: در حال حاضر مشغول پیگیری پول های دست به دست شده در جریان گسترش تشکیلات صندوق در استان ها هستیم.

**انحراف «دوبرادر» در صندوق !

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس صندوق ذخیره فرهنگیان یک صندوق دولتی بود، بیان داشت : این صندوق در اواسط فعالیت خود  به صندوق شخصی و خصوصی تبدیل شد که قطعا اهدافی پشت این مسئله نهفته است و تقریبا دو برادری که از روز اول صندوق ذخیره فرهنگیان را مدیریت و اداره می کردند ، این صندوق را دچار انحراف کردند که بنده معتقدم مجلس باید در آن زمان از این مسئله پیشگیری می کرد.

**بیش از 20 تن بازداشتند

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با اشاره به آمار بازداشت شدگان پرونده مذکور بیان داشت: در حال حاضر بیش از 20 تن در جریان این پرونده بازداشت شده اند و تقریبا این افراد ریز و درشت می باشند، البته به تازگی افردی را بازداشت کرده اند که درشت هستند و می توان گفت که از وابستگان برخی از مسئولین بوده اند.