نارضایتی ها از وضعیت اشتغال همچنان ادامه دارد

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال جدیدی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» اظهار داشت: پیش از آغاز سال جدید مجلس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی را تشکیل داد. ما این اقدام را به فال نیک می‌گیریم که قبل از اعلام نام سال جدید، نسبت به این موضوع اقدام کردیم و با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب، وظیفه این کمیسیون سخت خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه وضعیت موجود اشتغال رضایت‌بخش نیست و مقام معظم رهبری در دو سال پیاپی بر «اقتصاد مقاومتی» تأکید کردند، گفت: ما نباید مسیر را اشتباه برویم. اقتصاد مقاومتی باید اولویت‌بندی شود و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است.

وی افزود: هر دستگاهی متناسب با سهم تأثیرش باید انجام وظیفه کند. قوه قضائیه و دستگاه امنیتی و قضایی بحث مقابله با قاچاق را جدی بگیرند و مبادی ورودی را کنترل کنند. مجلس در ریل‌گذاری برای دولت دقت کند و دولت هم در برنامه‌ریزی‌ها تلاش کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها وظیفه‌ خود در قبال تولید و اشتغال را درست انجام دهند و مسئولیت خود را پاس‌کاری نکنند. دولت، ملت، مجلس و حوزه و دانشگاه و حتی آموزش و پرورش هم باید به میدان بیایند. با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی، جزوه‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها تدوین شود و آموزش حمایت از تولید ملی از ابتدا در دستورکار قرار بگیرد.