جمع شدن جمنایی ها در پنج کاندیدا/ اعلام موضع آیت الله رئیسی تا پنج شنبه

گروه سیاسی- دکتر ولی اسماعیلی عضو شاخص جمنا (جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی) در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه روز پنج شنبه 17 فروردین دومین مجمع عمومی جمنا برگزار می شود، گفت: این مجمع در شهر آفتاب برگزار می شود و همه جمنایی ها در آن حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین محور و دستور کار این مجمع رسیدن به پنچ کاندیدا است، افزود: نخستین جلسه عمومی جمنا در روز پنج شنبه پنجم اسفند در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب در جوار حرم حضرت امام( ره) برگزار شد که از تعداد 20 کاندیدای ریاست جمهوری به 10 نفر رای داده شد و مقرر شد در مجمع دوم از بین 10 نفر پنج نفر انتخاب شوند.

عضو شاخص جمنا (جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی) در خصوص حضور یا عدم حضور آیت اله سید ابراهیم رئیسی در عرصه رقابت انتخاباتی گفت: قرار شد تا آیت اله رئیسی تا روز پنج شنبه نظر و تصمیم خود را در این زمینه اعلام کند.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن پنج کاندیدای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری، همه این پنج نفر در انتخابات ریاست جمهوری دور دواز دهم ثبت نام می کنند و بعد از آن ما بر اساس آرایش انتخاباتی اصلاح طلبان تصمیم می گیریم که یا همه این پنج کاندیدا در رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند یا از بین آنها به یک نفر برسیم که این امر منوط به آرایش انتخاباتی اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی است که بر روی یک کاندیدا ائتلاف شود، گفت: بر اساس میثاق نامه و قسم نامه ای که تنظیم شده، پنچ کاندیدا پس از ثبت نام، تعهد اخلاقی و محضری می دهند تا بر اساس رای و نظر جبهه اقدام کنند.

عضو شاخص جمنا (جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی) تاکید کرد: جمنا، جبهه جایگزینی برنامه محوری و بجای فرد محوری است و کاندیدای نهایی موظف است کابینه خود را به مردم معرفی نمایند. تا مردم بر اساس بینش و علم کافی در پای صندوق حاضر شود.

 

انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود و کاندیداهای این انتخابات از 22 تا 26 فروردین می توانند در انتخابات ثبت نام کنند.